2008.05.11. 09:27
Az érettségi ésszerűsítésére készül a minisztérium
<p>Az oktatási minisztérium olyan javaslatokkal szeretne előállni, amelyek az érettségi-felvételi rendszer bizonyos fokú egyszerűsítését, ésszerűsítését célozzák - mondta a Vasárnapi Híreknek Arató Gergely, a tárca államtitkára annak kapcsán, hogy évről évre kevesebben választják az emelt szintű érettségit.</p>
A kétszintű érettségit 2005-ben vezették be, de két éve is csak 9,6 százalék vállalta a nehezebb vizsgát. Idén már csak a diákok 6,1 százaléka válaszotta - a végzősök többsége szerint nem éri meg a befektetett munka, hisz az elérhető pontok szempontjából nem nyernek vele többet, mint amennyivel nehezebb a vizsga. Ráadásul nem "hazai pályán", tanáraik előtt, hanem idegen környezetben kellene vizsgázniuk.
A Magyartanárok Egyesületének elnöke szerint többnyire csak az választja az emelt szintet, akinek nincs más lehetősége pluszpontok szerzésére. A szakemberek szerint ez a trend csak akkor változhat meg, ha a felsőoktatásnak érdeke lesz, hogy legalább egy tantárgyból magasabb szintű vizsgát kérjen.
Az egyetemek eddig abban voltak érdekeltek, hogy sok diákot vegyenek fel. A "fejpénzek" megszűnése vagy korlátozása várhatóan oda vezet majd, hogy a minőséget tartják szeme lőtt, és ha másért nem, presztízsből megköveteik az emelt szintű érettségit - mondta Fenyő D. György.
Kapcsolódó cikkek:
- Rá kell gyúrni a szóbeli érettségire!
A könnyűnek nemigen mondható írásbeli érettségik után, valamint az új pontszámítás miatt kiemelt jelentőssége lesz a szóbeli érettségiknek. - Érettségi 2008 - történelem
Szerda reggel nyolc órakor a történelem írásbelivel folytatódott az idei érettségi időszak. Ebből a vizsgatárgyból középszinten 1212 helyszínen 80 322 vizsgázó, emelt szinten 111 helyszínen 5 859 vizsgázó mérettette meg magát. - Érettségi 2008 - matametika
A kedd délelőtti matematika írásbeli érettségi vizsgák rendben lezajlottak. Semmiféle rendkívüli esemény nem történt. - Nehezebb volt a magyar érettségi, mint a korábbi években
Az általam megkérdezett diákok nagy része az érvelő szöveg elkészítését választotta, ennek a feladatnak azonban nem sok köze van az irodalomhoz – mondja a szaktanár a magyar irodalom tételek kapcsán.