2013.04.04. 18:42
Modernizálja ügyfélszolgálati rendszerét a Magyar Telekom
Budapest, 2013. április 4., csütörtök (MTI) - A Magyar Telekom teljes mértékben számítógépesített, a vállalatcsoport minden szolgáltatási területét és tevékenységi körét felölelő integrált ügyfélszolgálati és számlázási rendszert vezet be - tájékoztatták csütörtökön Budapesten a vállalat vezetői a sajtó képviselőit.
Budapest, 2013. április 4., csütörtök (MTI) - A Magyar Telekom teljes mértékben számítógépesített, a vállalatcsoport minden szolgáltatási területét és tevékenységi körét felölelő integrált ügyfélszolgálati és számlázási rendszert vezet be - tájékoztatták csütörtökön Budapesten a vállalat vezetői a sajtó képviselőit.
A számlázási rendszer szervezeti egységesítésének folyamata többéves múltra tekint vissza a több tagvállalat integrálásával alakult Magyar Telekom életében. Új és Európában egyedülálló elemként a Magyar Telekom azonban több milliárd forintos informatikai fejlesztési programot indított ügyfélszolgálati tevékenységének javítása, egyszerűsítése, gyorsítása - és nem utolsósorban - papírmentesítése érdekében.
A negyedik generációs (4G) technológiai váltást népszerűsítő kampánnyal és az arculatváltással egy időben a Magyar Telekom megkezdi új ügyfélszolgálati rendszerének fokozatos bevezetését is.
Az egész beruházás motiváló ereje az ügyfelek kiszolgálásának javítása, könnyebbé és zökkenőmentesebbé tétele volt - mondta el Keszég Attila, a Magyar Telekom lakossági szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese.
Ügyféloldalról nézve olyan "egyszerű" lépésekről van szó, mint a többféle Telekom szolgáltatásért különböző ügyfélkódok alatt különböző időkben kapott különböző összegekről kibocsátott számlák összevonása egyetlen ügyfélkód alá, egyetlen, könnyen áttekinthető, egyszerű számlán.
A Magyar Telekomnak mintegy 300 informatikus szakembere dolgozott éveken át a több millió ügyfél különböző adatbázisokban tárolt adatainak zökkenőmentes összevonásán. A projektgazda is maga a Telekom volt - jegyezte meg Keszég Attila, hozzátéve, a fejlesztés teljes mértékben magyar szellemi terméknek tekinthető.
Pusztán komplexitását tekintve, a fejlesztési projekt egyike volt az öt legnagyobb magyarországi informatikai fejlesztésnek - hangsúlyozta Walter Goldenits, a Magyar Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese.
A tájékoztatón elhangzott, hogy az ügyfelek a technológiai átállásból az új számlaformátumon kívül és az ügyfélszolgálati ügyintézés gyorsulásán kívül szinte semmit nem fognak észrevenni.
Az adatmigrációt hétvégi napokra időzíti majd a cég. Előfordulhat ugyan, hogy bizonyos feladatokat a Telekom ilyenkor nem fog majd tudni ellátni, például új ügyfelet felvenni, vagy ügyféladatot módosítani, de ilyen jellegű fennakadás is legfeljebb csak egy napig tarthat. Minden más tevékenység folyamatosan zajlik majd, beleértve a hibaelhárítást, a hibabejelentést, a letiltásokat, a visszaélések figyelését és elhárítását is.
A Magyar Telekom az átállás folyamatáról és időzítéséről honlapján tájékoztatja majd ügyfeleit.
- MTI -