2018.02.17. 16:10
A Jégvarázs és a Csillagok háborúja viszi a pálmát
Debrecen, Miskolc, Nyíregyház - A legtöbben 2-5000 forintot költenek jelmezre, az állatosak a legnépszerűbbek.
Debrecen, Miskolc, Nyíregyház - A legtöbben 2-5000 forintot költenek jelmezre, az állatosak a legnépszerűbbek.
A Formatex Kft. csaknem ezer fő bevonásával készült online felmérése szerint a családok kevesebb mint 20 százaléka készít saját kezűleg farsangi jelmezt, a megkérdezettek több mint fele hol vásárolja, hol készíti a maskarákat, 30 százalék pedig egyértelműen a vásárlásra voksol – olvasható a cég honlapján. Kettő és ötezer forint közötti összeget költ gyerekenként a farsangi jelmezekre és kiegészítőkre, arcfestékre a családok fele, 15 százalék 1-2000 forintot szán rá és ugyanennyien áldoznak 5-7000 forintot is, tízezer forint fölé csak 3,5 százalék merészkedik.
Idén a legtöbben valamilyen állat jelmezt öltenek, vagy hercegnőnek, tündérnek öltöznek. Népszerűek még a foglalkozásokat megjelenítő jelmezek és a szuperhősök is, de a Jégvarázs Elzája sem ment még ki a divatból. A Star Wars karakterek és a különféle boszorkányos, vagy horror karakterek 6-6 % körüli népszerűségnek örvendenek, a pókembert pedig a gyerekek 5 százaléka választja. Komplett jelmezt már 3390 forinttól is lehet kapni, de egy márkás, mesehős jelmez akár 20000 forintba is kerülhet.
Inkább játékboltban
A karácsonyi és a húsvéti játék vásárlási rohamhoz képest kereskedelmi szempontból ugyan nem annyira jelentős a farsangi szezon, de a januári általános pangásba hoz némi lendületet. Mivel a jelmezeket fel lehet próbálni az üzletekben, ezért a vevők 80 százaléka a játékboltokat részesíti előnyben és csak ötöde rendel a webshopon keresztül. A legkeresettebbek a 104 és 128 közötti méretek.
A gyerekek többnyire egyénileg viselik a farsangi ruhát, alig 5 százalékuk öltözik be csoportosan. A válaszadók fele 2-3 órát tölt farsangi készülődéssel gyermekenként, függetlenül attól, hogy veszi-e vagy készíti a jelmezt, 18,5 százalékuknak azonban ez akár 5 óránál hosszabb elfoglaltságot is jelenthet, sőt, vannak olyanok is, akik több napot is rászánnak. A jelmezválasztásnál leginkább a gyerek ötlete érvényesül, de a családok 41 százalékánál együtt döntenek, csak 8 százalék válaszolta azt, hogy az anyuka döntése dominál. A jelmezeknek számottevő utóéletük van, ugyanis csak a megkérdezettek 21 százaléka írta azt, hogy egyszer használja, a legtöbben más alkalomra is felhasználják, vagy testvéreknek, ismerősöknek adják tovább, elcserélik, vagy hétköznapokon tovább játszanak vele. A gyerekek háromnegyede csak az iskolai vagy az óvodai jelmezverseny kedvéért öltözik be, de vannak, akik otthon, helyi közösségekben, vagy különböző délutáni különóráik során is részt vesznek farsangi mulatságon. Néhol még él a kiszézés hagyománya, gyakran táncokat tanulnak a gyerekek, akad, ahol egész héten át áll a bál, a Mohácsi Busójárás pedig továbbra is népszerű.
HBN
A slágertermékek
Az idei farsangi szezon slágertermékei várhatóan a következők lesznek: