Nagyvilág

2016.10.06. 19:26

Egy spanyol kisfiú figyelmetlenségből 100 ezer eurónyi reklámfelületet vásárolt a Google-tól

Madrid - Egy 12 éves spanyol fiú 100 ezer euró (több mint 30 millió forint) értékben rendelt meg reklámfelületet a Google internetes keresőtől, de a pénzt végül nem kell kifizetnie, mert kiderült, hogy merő figyelmetlenségből tette.

Madrid - Egy 12 éves spanyol fiú 100 ezer euró (több mint 30 millió forint) értékben rendelt meg reklámfelületet a Google internetes keresőtől, de a pénzt végül nem kell kifizetnie, mert kiderült, hogy merő figyelmetlenségből tette.

Az Alicante melletti Torreviejában élő José Javier augusztusban nyitott fiókot a Google hirdetési szolgáltatásánál, az Adwordsnél, hogy a remélt reklámbevételekből hangszereket vásároljon zenekarának, amelynek ő a trombitása.

A gyermek úgy hitte, a szolgáltatás igénybe vételével sikerül majd fizető hirdetőket toboroznia azokhoz a zenés videókhoz, amelyeket együtteséről, a Los Salerososról szokott feltenni a YouTube-ra. Csakhogy a fiú összetévesztett két szolgáltatást, a hirdetési bevételek megszerzése céljából neki az Adsense-nél kellett volna regisztrálnia.

A téves fiókot annak a takarékszámlának a segítségével létesítette, amelyet szülei nyitottak számára egy banknál spórolt pénze elhelyezésére. A Google csak egy nevet és egy bankszámlaszámot kért, így nem volt semmi akadálya az Adwords-számla megnyitásának.

Mire a bank értesítette a szülőket az egyre gyűlő adósságokról, már 100 ezer eurónyi tartozás halmozódott fel José Javier bankszámláján, és ennyi pénzt a csekély jövedelemből élő szülők nem tudnak kifizetni - számolt be a szokatlan esetről az El País című spanyol lap.

Az újság szerint a különös eset is rávilágít arra, mennyire fontos elolvasni a szolgáltatási szerződések részleteit.

A hír nyilvánosságra kerülése után, szerdán a Google közleményben jelentette be, hogy az ügy részletekbe menő elemzése nyomán úgy döntöttek, nem hajtják be a fiú családján a tévedésből felhalmozott adósságot, mert fontos számukra "a biztonságos internetes környezet a családokban".

- MTI -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!