Nagyvilág

2017.02.20. 08:19

Visszavonta a Kraft Heinz a Unileverre tett felvásárlási ajánlatát

London - Visszavonta vasárnap a brit-holland Unilever fogyasztásicikk-gyártó konglomerátumra tett, több mint 140 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát a Kraft Heinz amerikai élelmiszeripari óriáscég.

London - Visszavonta vasárnap a brit-holland Unilever fogyasztásicikk-gyártó konglomerátumra tett, több mint 140 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát a Kraft Heinz amerikai élelmiszeripari óriáscég.

A vasárnap este Londonban ismertetett közös közlemény szerint "a két vállalat kölcsönös nagyrabecsüléséről biztosította egymást, és barátilag megállapodott a Kraft Heinz egyesülési javaslatának visszavonásáról".

Az amerikai cég 143 milliárd dollárt kínált a Unileverért. A hivatalosan pénteken ismertetett ajánlat szerint a Unilever részvényesei egy-egy részvényért 30,23 dollár készpénzt kaptak volna, valamint 0,222 részvényt az egyesüléssel létrejövő új holdingból.

Ez együtt részvényenként 50 dolláros ajánlatnak felelt meg, és 18 százalékos prémiumot tartalmazott a Londoni Értéktőzsdén (LSE) jegyzett Unilever csütörtökön elért záróárfolyama felett.

Az ajánlat hírére azonban a Unilever árfolyama a pénteki zárásra 13,4 százalékkal 37,97 fontra emelkedett az LSE jegyzésében, 113 milliárd fontra (140 milliárd dollárra) növelve a Unilever piaci tőkeértékét. Ezzel csaknem teljesen elpárolgott a Kraft Heinz ajánlatában szereplő árfolyamprémium.

Az Unilever pénteken hivatalosan el is vetette az amerikai cég felvásárlási ajánlatát, azzal az indokkal, hogy a tranzakció "alapvető mértékben alulértékelné" a Unilevert, és a cég vezetése nem lát a javasolt ügyletben sem pénzügyi, sem stratégiai előnyt a részvényesek számára.

Ez lett volna az egyetemes globális gazdaságtörténet második legnagyobb értékű vállalati felvásárlási ügylete azóta, hogy a brit Vodafone távközlési konglomerátum 2000-ben 183 milliárd dollárnak megfelelő összegért, részvényes ellenséges ajánlattal megvette a német Mannesmann ipari és szolgáltató cégcsoportot.

A Unilever nagy-britanniai fogyasztásicikk-portfoliójába tartoznak sok más márkanév mellett a Hellmann s majonéz- és szószféleségek, a Flora margarinkészítmények, a Persil mosóporok, a Magnum és a Cornetto fagylaltfélék, a Dove tisztálkodó szerek, valamint a brit piacon rendkívül népszerű, élesztőkivonat-alapú szószkészítmény, a Marmite.

A Kraft Heinz brit termékkínálatában szerepelnek mások mellett a Heinz ketchupfélék, a Philadelphia sajtok, valamint a konzervként árult, sűrű paradicsomos mártásban pácolt főtt bab, a híres baked beans, amely Nagy-Britanniában szinte nemzeti eledel.

- MTI -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!