jelentés

2019.07.18. 07:36

Csökkent a Netflix felhasználóinak száma

A videó streaming szolgáltatások piacán egyre nő a verseny.

Miután nyolc év után először csökkent a Magyarországon is jelen lévő Netflix internetes tartalomszolgáltató felhasználóinak száma az Egyesült Államokban, és a vártnál kevésbé nőtt az előfizetők száma az országhatáron túl, jelentősen esett a cég árfolyama a New York-i tőzsdén.

A cég a szerdai New York-i tőzsdezárás után ismertette negyedéves adatait, köztük azt, hogy a június végével záródott három hónapban az előfizetőinek száma az Egyesült Államokban 130 ezerrel csökkent. A Netflix árfolyama csaknem 12 százalékkal esett.

A második negyedévben 2,83 millió új felhasználó regisztrált a tartalomszolgáltatónál az Egyesült Államokon kívül, ami jócskán elmaradt a szakértők által várt 4,8 milliótól.

A Netflix felhasználóinak száma 151,6 millió volt világszerte a második negyedév végére az egy évvel korábbi 130,14 millió után.

A Netflix teljes bevétele a második negyedévben 4,92 milliárd dollár volt, valamivel kisebb a szakértők által várt 4,93 milliárd dollárnál. A tavalyi negyedéves bevétel 3,91 milliárd dollár volt.

A vállalat negyedéves adózott eredménye 270,7 millió dollár, részvényenként 60 cent lett az egy évvel korábbi 384 millió dollár, részvényarányosan 85 cent után.

A videó streaming szolgáltatások piacán egyre nő a verseny. A Netflix rovására már nemcsak az HBO, az Amazon, az Apple vagy éppen a Hulu terjeszkedik, hanem olyan új belépők, mint a Disney és az AT&T is erős riválist jelentenek. A Google videóplatformja, a YouTube, amely főleg a fiatalokat vonzza, ugyancsak komoly versenytárs.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!