2023.04.23. 08:58
Karácsony folyton aggódik a Városliget miatt, miközben a főváros nem tett semmit
A Liget Budapest projekt miniszteri biztosa szerint ugyanakkor a ligetre hosszú évek óta a legnagyobb környezeti terhelést a Kós Károly sétányon átzúduló, napi 10-15 ezres autóforgalom jelenti - írja a Magyar Nemzet.
Karácsony Gergely főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés ülésén a Városházán 2023. március 29-én
Forrás: MTI
Fotó: Máthé Zoltán
A helyzet az, hogy a főváros vezetése pontosan tisztában van a Városliget állapotával, így azt is látjuk, hogy a Városliget kiterjedt területei annak ellenére vannak továbbra is építési területként elkordonozva, hogy mára világossá vált, pénzhiány miatt még évekig nem várható az építkezések megkezdése – reagált a Magyar Nemzetnek a Városliget örökségvédelméről szóló kérdésre a Városháza. Mint válaszlevelükben írták, a Városliget védett történeti kertté nyilvánítása éppen azért aktuális, hogy ezt a senkinek nem kedvező állapotot végre megszüntessék.
Arról azonban nem tesznek említést, hogy az elmúlt három és fél évben mindent megtettek azért, hogy ne épülhessen fel az elbontott Petőfi Csarnok helyén az új Nemzeti Galéria, a Dózsa György út sarkán lévő betonplacc eltüntetésével a Városligeti Színház és ne valósulhasson meg a több mint 120 éve átadott, a II. világháború után csonkán helyreállított, toldozott-foltozott, majd elbontott Közlekedési Múzeum teljes rekonstrukciója
- hívja fel a figyelmet a Magyar Nemzet.
Arról sem szóltak, hogy ezeken a közlekedési útvonalak menti városligeti ingatlanokon emberemlékezet óta épületek álltak, nem sértve a park használhatóságát, és ami a legfőbb, eddig nem jelezték, hogy mely történeti korszaknak megfelelő állapotát szeretnék viszont látni egy folyton változó közparknak.
Pár nappal ezelőtt nyilatkozott a lapnak Baán László, a Liget-projekt miniszteri biztosa, aki kifejtette, hogy a Városligetnek nincs egy „igazi” történeti állapota, amely védendő lehetne. Mint részletezte, az egymást követő történelmi időszakokban megvalósított értékálló elemek együttese adja a Városliget megőrzendő történeti együttesét a XIX. századtól a XXI. századig.
A Liget Budapest projekt miniszteri biztosa elmondta azt is, hogy a ligetre hosszú évek óta a legnagyobb környezeti terhelést a Kós Károly sétányon átzúduló, napi 10-15 ezres autóforgalom jelenti. Szerinte a főváros, ahogy eddig, úgy ezután is bármikor, akár már a következő közgyűlésen határozhatna úgy, hogy lezárja a forgalom elől a Kós Károly sétányt.
A teljes cikk IDE kattintva érhető el.