Szponzorált tartalom

2021.04.21. 12:01

Növekvő digitalizáció, fókuszban a mobilbanki megoldások

Forrás: Freepik.com

A pandémia teljesen felforgatta életünket, megváltoztatta a mindennapi rutinunkat. Olyan szavak, kifejezések épültek be a hétköznapi szókincsünkbe, melyeket korábban nem használtunk vagy akár nem is ismertünk. Szerencsére nem csak negatív hozadéka volt/van a vírusnak. Az egyik pozitívuma, hogy bátrabban és szívesebben használjuk az online csatornákat, legyen szó bevásárlásról, ételrendelésről vagy hivatalos ügyintézésről.

Digitális trend

Több, mint egy éve élünk együtt a COVID-19 vírussal, melynek következtében több, akár korábban elképzelhetetlennek tűnő szokást vezettünk be mindennapjainkba.

Gondoljunk bele, tavaly januárban senki nem hitte volna, hogy hetekig lehet boldogulni, anélkül, hogy akár a lakásból kitennénk a lábunkat. Már szinte mindent tudunk házhoz rendelni, tudunk online találkozni péntek este a barátainkkal, vagy akár online bankolni.

Az elmúlt egy évben biztos, hogy kevesebbet jártunk bankfiókban, aktívabban használjuk a digitális banki megoldásokat, sőt az utóbbi időszakban lehetőségünk nyílt arra, hogy otthonról mobilunk segítségével egy szelfivel nyissunk bankszámlát, mutatjuk is, hogyan.

Fotó: Freepik.com

Számlanyitás applikáción keresztül?

Kiemelkedő digitális banki megoldások közé soroljuk az applikáción keresztüli szelfis számlanyitást, melyhez új típusú személyazonosító igazolványra, lakcímkártyára és egy okostelefonra van szükségünk. Nagy előnye a szelfis számlanyitásnak, hogy bankfióki nyitvatartási időn kívül is megnyithatjuk teljesértékű bankszámlánkat utazás és sorban állás nélkül.

Mit tudunk még elintézni egy elektronikus banki applikációban, mobilunkon keresztül?

Ha már megnyitottuk a bankszámlánkat egy egyszerű szelfi segítségével, a mobilbanki hozzáférés ugyanolyan „kapcsolt szolgáltatásnak” minősül, mint például a bankkártyánk. A piacon már elérhető olyan mobilbanki megoldás, melynek segítségével lehetőségünk van kártya digitalizációra, mielőtt megkapnánk a fizikai kártyát. Tekintettel arra, hogy többnyire két hét, mire megkapjuk a fizikai kártyánkat a banktól, mindenképp egy hasznos megoldás, ha a bank szolgáltatásait azonnal használni szeretnénk. Miután rendelkezünk mobilbank hozzáféréssel, megtekinthetjük, hogy milyen digitális banki szolgáltatásokat tudunk igénybe venni okostelefonunk segítségével.

Természetesen bankfüggő, hogy pontosan milyen funkciók érhetőek el a letöltött applikáción keresztül, viszont a biztonság megkérdőjelezhetetlen.

Kezdjük a belépéssel. Hasonlóképp az internetbanki belépéshez, ugyanúgy kipipálhatjuk a kétlépcsős azonosítást. Először fel kell oldanunk a telefonunkat a kóddal vagy biometrikus azonosítással. Ezt követően a legtöbb mobilbanki applikációba az azonosító és jelszó páros helyett, már lehetőségünk van biometrikus azonosító vagy PIN kód segítségével belépni.

Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb elektronikus banki appon keresztül lehetőségünk van tranzakciókat lebonyolítani, egyenleget, számlatörténetet megtekinteni, összeget lekötni, kártyalimitet módosítani.

A QR-kódos fizetés és fizetési kérelem indítása is egy hasznos megoldást nyújthat egy közös ebéd esetén, amennyiben szeretnénk szétdobni a költségeket.

Lássuk be, egy banknál az egyik legfontosabb tényező a biztonság, ez miért lenne másképp a zsebünkben lévő bankfióknál? A piacon már elérhető olyan mobilbanki megoldás, melynek segítségével bárhol, bármikor módosíthatjuk ATM, POS és online limitünket, vagy egy mozdulattal elrejthetjük számlaegyenlegünket, illetve egy pillanat alatt zárolhatjuk és fel is oldhatjuk a bankkártyánkat.

PR cikk

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!