2021.04.21. 12:01
Növekvő digitalizáció, fókuszban a mobilbanki megoldások
Forrás: Freepik.com
A pandémia teljesen felforgatta életünket, megváltoztatta a mindennapi rutinunkat. Olyan szavak, kifejezések épültek be a hétköznapi szókincsünkbe, melyeket korábban nem használtunk vagy akár nem is ismertünk. Szerencsére nem csak negatív hozadéka volt/van a vírusnak. Az egyik pozitívuma, hogy bátrabban és szívesebben használjuk az online csatornákat, legyen szó bevásárlásról, ételrendelésről vagy hivatalos ügyintézésről.
Digitális trend
Több, mint egy éve élünk együtt a COVID-19 vírussal, melynek következtében több, akár korábban elképzelhetetlennek tűnő szokást vezettünk be mindennapjainkba.
Gondoljunk bele, tavaly januárban senki nem hitte volna, hogy hetekig lehet boldogulni, anélkül, hogy akár a lakásból kitennénk a lábunkat. Már szinte mindent tudunk házhoz rendelni, tudunk online találkozni péntek este a barátainkkal, vagy akár online bankolni.
Az elmúlt egy évben biztos, hogy kevesebbet jártunk bankfiókban, aktívabban használjuk a digitális banki megoldásokat, sőt az utóbbi időszakban lehetőségünk nyílt arra, hogy otthonról mobilunk segítségével egy szelfivel nyissunk bankszámlát, mutatjuk is, hogyan.
Számlanyitás applikáción keresztül?
Kiemelkedő digitális banki megoldások közé soroljuk az applikáción keresztüli szelfis számlanyitást, melyhez új típusú személyazonosító igazolványra, lakcímkártyára és egy okostelefonra van szükségünk. Nagy előnye a szelfis számlanyitásnak, hogy bankfióki nyitvatartási időn kívül is megnyithatjuk teljesértékű bankszámlánkat utazás és sorban állás nélkül.
Mit tudunk még elintézni egy elektronikus banki applikációban, mobilunkon keresztül?
Ha már megnyitottuk a bankszámlánkat egy egyszerű szelfi segítségével, a mobilbanki hozzáférés ugyanolyan „kapcsolt szolgáltatásnak” minősül, mint például a bankkártyánk. A piacon már elérhető olyan mobilbanki megoldás, melynek segítségével lehetőségünk van kártya digitalizációra, mielőtt megkapnánk a fizikai kártyát. Tekintettel arra, hogy többnyire két hét, mire megkapjuk a fizikai kártyánkat a banktól, mindenképp egy hasznos megoldás, ha a bank szolgáltatásait azonnal használni szeretnénk. Miután rendelkezünk mobilbank hozzáféréssel, megtekinthetjük, hogy milyen digitális banki szolgáltatásokat tudunk igénybe venni okostelefonunk segítségével.
Természetesen bankfüggő, hogy pontosan milyen funkciók érhetőek el a letöltött applikáción keresztül, viszont a biztonság megkérdőjelezhetetlen.
Kezdjük a belépéssel. Hasonlóképp az internetbanki belépéshez, ugyanúgy kipipálhatjuk a kétlépcsős azonosítást. Először fel kell oldanunk a telefonunkat a kóddal vagy biometrikus azonosítással. Ezt követően a legtöbb mobilbanki applikációba az azonosító és jelszó páros helyett, már lehetőségünk van biometrikus azonosító vagy PIN kód segítségével belépni.
Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb elektronikus banki appon keresztül lehetőségünk van tranzakciókat lebonyolítani, egyenleget, számlatörténetet megtekinteni, összeget lekötni, kártyalimitet módosítani.
A QR-kódos fizetés és fizetési kérelem indítása is egy hasznos megoldást nyújthat egy közös ebéd esetén, amennyiben szeretnénk szétdobni a költségeket.
Lássuk be, egy banknál az egyik legfontosabb tényező a biztonság, ez miért lenne másképp a zsebünkben lévő bankfióknál? A piacon már elérhető olyan mobilbanki megoldás, melynek segítségével bárhol, bármikor módosíthatjuk ATM, POS és online limitünket, vagy egy mozdulattal elrejthetjük számlaegyenlegünket, illetve egy pillanat alatt zárolhatjuk és fel is oldhatjuk a bankkártyánkat.
PR cikk