2021.05.21. 03:00
Hatékony tanítási rendszert képvisel a Debreceni Nemzetközi Iskola
Világszerte 4 ezer intézményben alkalmazzák.
Forrás: isd.debrecen.hu
Fotó: György Palkó
A 21. században más oktatási módszerekre van szükségünk. Rengeteg tapasztalat és számos kutatás mutatja, hogy a most felnövő generációnak teljesen más képességekre van szüksége, mint a jelenleg dolgozóknak.
Magabiztos, kíváncsi fiatal
A Debreceni Nemzetközi Iskola (ISD) oktatási rendszere egy nemzetközileg és világszerte elismert tanítási rendszer alapján működik. Ez az International Baccalaureate (IB) program, amely az elmúlt 50 évben bizonyítottan hatékony oktatási módszerré vált.
A minden téren sikeres fiatalokat nevelő rendszert világszerte négy ezer iskolában alkalmazzák, és számos független statisztika bizonyítja hatékonyságát a több tízezer sikeres és felelősségteljes kinevelt vezető mellett.
Az iskolában folyó oktatás elsődleges célja, hogy olyan nemzetközi képzést biztosítson alap- és középfokon, mely a tanulók személyes fejlődését és tantárgyi tudását, több tantárgyat is magába foglaló tantárgycsoportok keretei között valósítsa meg. A tantárgyakon átívelő tudás minden esetben a valós élethez kapcsolódik. Az iskola diákjai komplex tudással rendelkeznek, összefüggéseket látnak, együtt tanulnak, mégis egyénre szabott oktatásban részesülnek.
Az IB program alapelve, hogy magabiztos, a világ felé nyitott, kíváncsi és remek problémamegoldó készségekkel rendelkező fiatal felnőtteket neveljen. Az oktatás nemcsak a tananyag leadásából áll, minden projekt és feladat az életre és a rugalmasságra neveli a gyerekeket. A fiatalok számára a mentorok és tanárok biztonsági hálóként szolgálnak, így folytonosan próbára tehetik magukat, ami önállóságra és kockázatvállalásra ösztönzi őket.
Mindezen tulajdonságok szüntelenül változó, globalizált korunk legnagyobb erényei lesznek, mire fiatal felnőttként kilépnek a nagybetűs életbe.
Az IB oktatási rendszer arra ösztönzi a diákokat, hogy kockázatvállalók és érdeklődők legyenek, ahol a tanulók felelősséget vállalnak a tanulásukért. A projekt- és felfedezés alapú oktatás célja olyan gondolkodó fiatalok nevelése, akik helyi és globális szinten is képesek megvizsgálni egy problémát. Ezen kívül arra bátorítják őket, hogy pozitív változásokat hozzanak létre a környezetükben. A gyerekek örömmel tanulnak, a rendszer támogatja érdeklődési irányukat, oktatóik napi szinten motiválják őket. A IB programokról, az iskola gyakorlati oktatásáról és egyéb érdekes hírekről bővebben az iskola weboldalán lehet olvasni.
Magas szintű nemzetközi ismeretek
Az ISD diákjai készen állnak arra, hogy megfeleljenek a 21. század kihívásainak, hiszen rendkívül rugalmasak. Tudta, hogy az Institute for Future és a Dell Technologies kutatása szerint a 2030-ban reálisan várható állások 85%-a ma még nem is létezik? Ez igencsak elgondolkodtató az oktatás szempontjából.
Az iskola diákjainak tudása megfelelő a ma még nem létező munkahelyek elvárásainak is.
Az IB végzettséggel rendelkező tanulók gördülékenyen veszik a felsőoktatás megpróbáltatásait, tudásuk révén könnyebben boldogulnak az egyetemen, és magasabb arányban végezik el a felsőoktatási képzést. A munkaadók már felismerték egyedülállóan összetett tudásukat, ennek köszönhetően előnyösebb jelentkezőként tekintenek rájuk. Az iskola oktatásának alapelve, hogy a most helyesen oktatott diák lesz a kulcs egy élhető és jobb jövő érdekében.
Óriási a felelősség a tanárokon. Úgy kell nevelni és tanítani a gyerekeket, hogy képesek legyenek felkészülni a rendkívül gyorsan változó jövőre, és fellépni a globális kihívások és válságok ellen.
Egy dolog hirdetni egy célt, egy másik dolog elérni. Itt lép az iskola a képbe, akinek arra kell bátorítani a fiatalokat, hogy dolgozzanak keményen, higgyenek a képességeikben, vállaljanak kockázatot és álljanak ki a céljaikért. Ez az ISD alap oktatási filozófiája.
(PR-cikk)