2023.09.13. 22:00
Gyorsabb és egyszerűbb lett az időpontkérés a szakrendelésekre
Új központi telefonszámon és email-ben kérhetnek előjegyzést a betegek a Debreceni Egyetem Klinikai Központjában.
Forrás: unideb.hu
A Debreceni Egyetem Klinikai Központ Betegirányító Központjának telefonszáma 06-52/52-52-52, email címe pedig a [email protected]. A hívásokat és az elektronikus leveleket munkanapokon reggel 7-től este 7 óráig magyar és angol nyelven fogadják a diszpécserek. A szakrendelésekre történő előjegyzés, az időpontok módosítása és lemondása mellett, a fekvőbeteg-ellátó osztályokat is az új központi számon keresztül hívhatják a betegek, illetve a hozzátartozók.
A Betegirányító Központban diszpécserek segítenek a betegeknek, hogy minél könnyebben megtalálják a gyógyuláshoz szükséges szakembereket, szakrendeléseket.
– Az új diszpécserközpont elsődleges feladata a Klinikai Központba érkező hívások kezelése, a betegek tájékoztatása, a szakrendelésekre történő előjegyzés biztosítása, valamint a bejövő hívások megfelelő, a klinikák által megadott telefonszámra történő továbbkapcsolása. A telephelyenként különböző, több hívószám helyett egyetlen, könnyen megjegyezhető központi számot vezettünk be – mondta Tóth Tibor, a Betegirányító Központ vezetője.
A megújult előjegyzési rendszer segítségével a diszpécserek látják a szakrendelésen dolgozó orvosok, illetve a rendelők beosztását, ami lehetővé teszi, hogy a beteg problémájára a lehető legkorábbi időpontot tudják felajánlani. A beteg állapotától és a probléma súlyosságától függ, hogy az előjegyzés melyik campuson lévő szakrendelésre fog szólni.
– A Betegirányító Központ létrehozásával új szintre emeltük a betegtájékoztatást, a páciensekkel történő kommunikációt. Mindezen intézkedések célja a betegelégedettség, valamint a betegellátás biztonságának és minőségének növelése, a klinikai szakellátásokhoz való hozzáférés – esélyegyenlőség elvét szem előtt tartó - megkönnyítése volt - fogalmazott Szabó Zoltán, a Klinikai Központ elnöke. A Klinikai Központ és a Debreceni Egyetem kiemelt célja, hogy a betegellátás infrastrukturális és szakmai fejlesztése, korszerűsítése mellett javuljon a betegekkel történő kommunikáció hatékonysága, és bővüljön a kapcsolattartási lehetőségek köre.
A Debreceni Egyetem Klinikai Központjában három milliót meghaladó orvos-beteg találkozás történik évente.
– A felmérések alapján a betegeink számára az egyik legfontosabb tényező a szolgáltatásaink elérhetősége. Mindent megteszünk azért, hogy a Klinikai Központ lépést tudjon tartani a 21. századi követelményekkel. Az intézményben jelenleg is szakmai és infrastrukturális fejlesztések zajlanak, de mindez hiábavaló, ha a páciensek úgy érzik, nem érik el ezeket az európai szintű szolgáltatásokat. Ezért kell jelentős figyelmet fordítanunk arra, hogy megkönnyítsük és meggyorsítsuk a betegek eljutását a megfelelő szakemberhez – fejtette ki Ónodi-Szűcs Zoltán egészségügyi kancellárhelyettes.
A Klinikai Központ korábbi telefonszámai egy ideig még elérhetőek lesznek, azonban a hívás folyamata már az új rendszer szerint történik.