Sport

2018.06.22. 15:09

Új terepen a Forma–1

Franciaország - A hétvégén nagy álma teljesül a francia Forma–1-es rajongóknak.

Franciaország - A hétvégén nagy álma teljesül a francia Forma–1-es rajongóknak.

Ez a nagy autósportos múlttal rendelkező ország tíz év elteltével ismét Forma–1-es futamot rendezhet, igaz, ezúttal nem Magny-Cours-ban, hanem Le Castellet-ben, a Paul Ricard versenypályán – számolt be Facebook oldalán az Amber PR. Franciaország 10 év után került vissza a versenynaptárba, ezen a ­pályán 1990-ben versenyeztek utoljára Forma–1-es autók. Mindenki kíváncsian várja, hogy ki fogja az első trófeákat hazavinni innen. Ez egyben az első futam lesz abból a háromból, amelyet a következő három hétben egymás után fog a mezőny teljesíteni. Kemény menet várható a csapatok számára.

Nem lesz hiperlágy

A hétvégi futam helyszínéül szolgáló Paul Ricard versenypályát az elmúlt 18 évben alaposan felújították, így már egy modern és használatban lévő pályának számít. Érdekesség, hogy Monaco és Kanada után ez lesz sorban a harmadik futam, ahol a francia (is) a hivatalos nyelv. A Pirelli erre a pályára nem viszi el a hiperlágy abroncsát, így ezúttal talán jobb teljesítmény várható a Mercedestől, amely minden bizonnyal javítani akar eddigi nem túl csodás mérlegén.

A brit fenegyerek tavaly úgy nyilatkozott, hogy bár rendkívül szép helyen fekszik a Le Castellet-i pálya, szerinte unalmasabb, mint a Magny-Cours-i volt, ami viszont a francia vidéken, a semmi közepén feküdt. Legelésző szarvasmarhák között rendezték a futamot, ami lássuk be, nem volt olyan élvezetes, mint egy nyüzsgő nagyváros tőszomszédságában tartott verseny, amilyen például a magyar futam is, vagy a Le Castellet melletti, amely kevesebb, mint egy órányira fekszik Marseille-től. Két szűk utcai pályáról érkezik meg a mezőny a hatalmas bukóterekkel rendelkező, sokak számára a kék és piros vonalairól ismert francia versenypályára.

A pálya és a verseny

Nagy váltás lesz ez az előző két futamhoz képest, lássuk, ki hogy birkózik meg vele. A francia versenypálya nagyon sokoldalúan lett kialakítva, több nyomvonala is van. Az előzetes szimulációk alapján a legalacsonyabb sebesség 90 km/óra lesz, míg a legmagasabb 350 km/óra (!). A pálya híres egyenesébe, az 1,8 km hosszú Mistralba biztonsági okokból beépítettek egy kanyart.

Az 53-körös Francia Nagydíj június 24.-én helyi idő szerint 16.10-kor veszi kezdetét. A pálya hossza 3,630 km.

HBN


A pontverseny állása

Pilóták

1. Vettel 121 pont

2. Hamilton 120

3. Bottas 86

Csapatok

1. Mercedes 206pont

2. Ferrari 189

3. Red Bull 134


RB–Honda házasság

A Red Bull a Francia Nagydíj előtt jelentette be, hogy a 2019-es szezonban lecseréli a Renault motorját Hondára, amellyel két évre szóló szerződést kötött. Korábban sejteni lehetett, hogy a Toro Rosso váltása után a Red Bull is Hondával fog versenyezni, különösen azért, mert a Renault saját csapatát szeretné felfuttatni, ami még mindig a Red Bull mögött lohol a konstruktőri ponttáblán, elég nagy lemaradással a negyedik helyen.

Ezzel a váltással egy 12 éves történet ér a végére, ami alatt négy egyéni és négy konstruktőri világbajnoki cím született.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!