2009.03.16. 13:27
Prémium kategóriás autókat vert le a kis Toyota iQ
<p>A Szigorított törésteszt sem tudott<br /> kifogni a Toyota legkisebb modelljén . Meglepő<br /> módon az összes csillagot bekebelezte a kis<br /> vasgolyó maga mögé utasítva a<br /> tőle 3! osztállyal feljebb helyet<br /> foglaló társait.</p>
Toyota iQ-2009
Frontális és oldalsó
ütközésvédelem
Teszteredmények: |
Felnőtt teszt
összesítés:33
Frontális
ütközés:15,5
Oldalütközés:7,8
Oszlopütközés: 6,8
Ostorcsapás: 2,7
Gyerekvédelem
összesítés: 35 (71%)
Gyalogosvédelem
összesítés: 19 (54%)
Fejvédelem: 11,8 Medence: 1,7
Láb: 6 Biztonsági
asszisztensek
összesítés: 6 (86%)
Sebességhatároló: 0
ESP: 3 Övemlékeztető: 3
Első légzsákok, oldal-,
függöny- valamint
térdlégzsák a vezető
oldalán, övfeszítő az első
és hátsó üléseken. De
széria benne az ESP, a gyerekülések
isofix rögzítési pontjai és
az összes ülés biztonsági
övének bekapcsolására
figyelmeztető csipogó.
Tesztelt autó:Toyota iQ 1.0
Évjárat:2009
Kategória:Supermini 3 ajtós Hatchback
Felnőtt utasok védelme: Az utas
oldali kabin stabil maradt az ütközést
követően,utasát pedig az
ülése alá elhelyezett
légzsák és a szakszerű
biztonsági övek akadályozták
meg abban,hogy nagyon előre essen.
Az ostorcsapásos sérülés
kockázatát mérő
tesztnél szintén csak
elégséges volt az ítélet. A
felnőtt utasok biztonságára az
autónak 91 százalékot
ítéltek meg az EuroNCAP szakemberei.
A vezető oldalon pedig a kormányoszlop
alatti térdlégzsák védett
maximálisan.
Oldalütközésben is jó az iQ, az
oszloptesztnél a tesztbábu
eredménye szerint viszont csak
elégséges minősítést
kapott az autó, mivel a mellkast túl nagy
erő érte.
Gyermekvédelem:
Oldalütközéskor a
hároméves gyerek
ülésének isofix kampója
eltörött, viszont az autó
rögzítési pontjai nem
sérültek meg. A gyártó
szerint a problémát a BritaxRömer
gyermekülés anyaga okozza.
A Toyota márkakereskedőknél
ezután elérhető Duo Plus
ülések már erősebb
anyagból készülnek, illetve a
már eladott gyereküléseket
ingyenesen kicserélik - ígéri a
japán márka.
Ezek után az Euro NCAP megismételte a
törést, változtatások
eredményesek voltak, a gyerekülések
új rögzítése nem
sérült meg a karambol során.
Ugyanakkor a hároméves gyermek feje az
ütközés erejétől elmozdult
a saját ülésének
fejtámlái közül és a
másik gyerekülés kemény
oldalának csapódott.
A Britax Römer is javított Duo Plus
ülések kezelési
útmutatóján és a
figyelmeztető feliratokon, hogy
megelőzzék a túlterheléseket
az isofix rögzítési pontjok
környékén.
A Toyota iQ első utasülése
előtti légzsák kikapcsolható,
így ide be lehet rakni egy menetiránynak
háttal fordított gyerekülést.
Ugyanakkor a légzsák
állapotáról a sofőrnek adott
tájékoztatást,ezt az Euro
NCAP nem ítélte
elégségesnek, illetve a
hátsó ülése isofix pontjainak
megjelölése sem elég
egyértelmű.
Viszont dicséretet kapott a mini Toyota
azért, hogy egyértelműen
figyelmeztet a fordítva beépített
gyerekülés és az első
légzsák
veszélyességére.
Gyalogosvédelem: A gyalogosokra
kimondottan vigyáz a kisautó, a
lökhárító és a
motorháztető nagy része is jó
minősítést kapott, egyedül a
kisebb termetű áldozatok esetén
jelentősebb a fejsérülés
veszélye.
Biztonsági asszisztensek: Európa
minden országában széria
hozzá a menetstabilizáló rendszer
(ESP), ezért jár neki a nagy piros pont.
Az első-hátsó ülések
biztonsági öveinek bekapcsolt
állapotát felügyelő
figyelmeztető rendszer is széria a mini
Toyotában.