Autó - Motor

2012.10.26. 12:01

A Volkswagen Bogár 1303 nyerte a „Veterán Arany Kormánykerék 2012“ díjat

Kategória-győzelmet aratott a Volkswagen a „Veterán Arany Kormánykerék“ („Goldenes Klassik-Lenkrad“) szavazásán, ugyanis az AUTO BILD KLASSIK olvasói az 1972-es Volkswagen 1303 típust választották a 2012-es év veterán modelljévé. A különleges Bogár összesen 8.432 szavazattal fölényesen hódította el kilenc vetélytársa elől az idén harmadik alkalommal kiosztott, tekintélyes elismerést.

Kategória-győzelmet aratott a Volkswagen a „Veterán Arany Kormánykerék“ („Goldenes Klassik-Lenkrad“) szavazásán, ugyanis az AUTO BILD KLASSIK olvasói az 1972-es Volkswagen 1303 típust választották a 2012-es év veterán modelljévé. A különleges Bogár összesen 8.432 szavazattal fölényesen hódította el kilenc vetélytársa elől az idén harmadik alkalommal kiosztott, tekintélyes elismerést.A szavazatok nagy számával igazán különleges ajándékkal szolgáltak az AUTO BILD KLASSIK olvasói a Bogár 1303 negyvenedik születésnapjára, 1972-ben mutatkozott ugyanis be a Bogár több évtizedes fejlesztésének utolsó lépcsőjét képviselő 1303-as sorozat.

A közvetlen elődje, az 1302 műszaki alapjaira épülő újdonsággal a Volkswagen az egyre igényesebb biztonsági előírásoknak kívánt megfelelni, mind a Bogár hazai piacán, mind pedig szerte a világon.

Ennek megfelelően mindenekelőtt a biztonsági módosítások tűnnek fel kívülről az 1303 sorozat tagjain: az ívelt szélvédő jelentősen megnövelte az vezető és az első utas fejéig mért távolságot, míg farát a nagyméretű, távolról is jól látható (a rajongók körében „elefántlábként” emlegetett) háromkamrás hátsó lámpatestek határozták meg.

Utasterében nagyméretű, végig párnázott felületű műszerfal jelentett újdonságot. Frontális ütközéskor a húzókapcsolókat leváltó, tompa felületű, billenő kivitelű kezelőelemek fokozták a passzív biztonságot. A Bogár 1302 McPherson-rugóstagos, igényes első, illetve kettős ágyazású hátsó felfüggesztéseit éppúgy átvette a 1303-as modell, mint motorpalettáját. Az akár 50 lóerős, 1,6 literes aggregátjával a Bogár mindaddig elérhetetlen menetteljesítményekkel szolgált.

A „Szuperbogár” történetének csúcspontját az 1973-ban változatlan technikával bemutatott 1303 S „Sárga-fekete versenygép“ jelentette, amelynek névadó „Szaturnusz-sárga” fényezése, illetve matt fekete csomagtér- és motorházfedele gondoskodott kimondottan sportos megjelenésről. A mindössze 3.500 példányban készült különlegesség ma a rajongók körében igen keresett ritkaságnak számít.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!