2018.06.21. 14:16
Nem felejtették kint a jelzőtáblákat
Debrecen - Idén két közúti munkás is életét vesztette az autósok figyelmetlensége következtében.
Debrecen - Idén két közúti munkás is életét vesztette az autósok figyelmetlensége következtében.
Néhány olvasónk arra panaszkodott nálunk, hogy még akkor is kint vannak a debreceni 47-es főút, (Mikepércsi út) felújítása után a sebességkorlátozó táblák amikor már nem folynak ott munkák.
Korlátozni muszáj
Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője azt közölte, hogy az úton folyó munkák során alkalmazandó ideiglenes forgalomszabályozás alapjait az úgynevezett Útügyi műszaki előírások tartalmazzák. Eszerint a műszaki átadás-átvételéig a felújításban érintett szakasz munkaterületnek számít, így ott minden esetben szükséges a sebességkorlátozás.
Pécsi Norbert Sándor szerint sok esetben, bár úgy tűnhet egy-egy felújításkor, hogy a munkák nagy része már befejeződött, de ha például még nincsenek felfestve a végleges burkolati jelek, az út menti területek – a padka, a rézsű –, útcsatlakozások nem készültek el, gépmozgások is lehetnek. Vagyis addig munkaterületről beszélhetünk. Így szó sincs kint felejtett táblákról, azok az úton közlekedők és a munkaterületen dolgozók testi épségét védik – írta a szakember. Arra a felvetésünkre, hogy a rendőrség az ilyen „kint felejtett” jelzőtábláknál gyakran bünteti a gyorsan hajtó autósokat, Pécsi Norbert Sándor kifejtette: sajnálatos, hogy az autósok nagy része nemcsak a munkaterületen, hanem egyéb szakaszokon sem tartja be a sebességhatárokat. (A mostani esztendő első negyedévében a személyi sérüléses balesetek 34 százaléka gyorshajtásra vezethető vissza.)
Hozzátette: a közlekedők figyelmetlensége miatt gyakran éri személyi sérülés a munkaterületen dolgozó szakembereket. Az elmúlt fél év során két ilyen halálos kimenetelű baleset is történt, méghozzá az M0-s autóúton. Emiatt a Magyar Közút arra kéri az autósokat, hogy tartsák be a munkaterületek melletti sebességkorlátozásokat, hiszen a figyelmeztetések nem véletlenül vannak kint.
Büntetési területek
Néhány száz méternyi munkaterületen mindössze másodpercekben mérhető az az idő, amit azzal nyernek, ha gyorsabban hajtanak. Viszont minél nagyobb sebességgel közlekednek, annál nagyobb a baleset esélye”
– hangsúlyozta Pécsi Norbert Sándor.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője arra is kitért, hogy a KRESZ előírásainak betartása minden közlekedő számára kötelező. Az annak megszegéséből fakadó hatósági szankcióval szemben kártérítési igény pedig nem érvényesíthető.
OCs
Kövesse élőben a debreceni közlekedési helyzetet a Waze térképének segítségével: