2019.05.24. 09:54
Közösségi oldalak is szavazásra buzdítják az európaiakat
Az internetes közösségi média platformok részvételre buzdítanak az e heti európai parlamenti (EP-) választásokon.
A Google több felületén is emlékezteti a szavazásra az európai felhasználókat, az óriásvállalathoz tartozó YouTube videómegosztó oldal pedig ideiglenesen előrébb sorolta a jelöltek tartalmait.
A Facebook szintén buzdító üzeneteket tesz közzé, létrehozott egy „Én már szavaztam” gombot, s emellett fokozta fellépését az álhírek ellen a választások idején.
A közösségi hálózatot működtető vállalat által korábban megvásárolt Instagram fotómegosztó portál különleges matricákkal készült az eseményre.
A Snapchat videoüzenetet küldött minden szavazókorú európai felhasználójának, a választási részvételt sürgetve.
A Twitter mikroblog-szolgáltató különleges emojikat tett elérhetővé az
#EUelections2019
és a #thistimeimvoting hashtaggel ellátott posztok mellé.
A május 23-26 közötti EP-választásokon több mint 426 millió európai uniós állampolgár voksolhat, a részvétel azonban folyamatosan csökkent az utóbbi évtizedekben és jóval alatta marad a nemzeti választások adatainak.
Borítókép: Shutterstock