Üzenet minden választónak

2019.05.24. 09:54

Közösségi oldalak is szavazásra buzdítják az európaiakat

Az internetes közösségi média platformok részvételre buzdítanak az e heti európai parlamenti (EP-) választásokon.

A Google több felületén is emlékezteti a szavazásra az európai felhasználókat, az óriásvállalathoz tartozó YouTube videómegosztó oldal pedig ideiglenesen előrébb sorolta a jelöltek tartalmait.

A Facebook szintén buzdító üzeneteket tesz közzé, létrehozott egy „Én már szavaztam” gombot, s emellett fokozta fellépését az álhírek ellen a választások idején.

A közösségi hálózatot működtető vállalat által korábban megvásárolt Instagram fotómegosztó portál különleges matricákkal készült az eseményre.

A Snapchat videoüzenetet küldött minden szavazókorú európai felhasználójának, a választási részvételt sürgetve.

A Twitter mikroblog-szolgáltató különleges emojikat tett elérhetővé az

#EUelections2019

és a #thistimeimvoting hashtaggel ellátott posztok mellé.

A május 23-26 közötti EP-választásokon több mint 426 millió európai uniós állampolgár voksolhat, a részvétel azonban folyamatosan csökkent az utóbbi évtizedekben és jóval alatta marad a nemzeti választások adatainak.

Borítókép: Shutterstock

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!