2019.08.13. 17:38
Lehangolóan sok időt lop az életünkből a közösségi média
Világszerte naponta nem kevesebb, mint átlagosan két és fél órát használjuk ezeket az oldalakat.
Akadnak persze egészen kirívó adatok is: a Fülöp-szigeteken például talán túlzás nélkül mániákusaknak lehet vélni a felhasználókat. Ráadásul a folyamatosan növekvő választék miatt egyre több fiókunk is van.
Egy felhasználó átlagosan napi 2 óra 33 percet tölt a közösségi média különböző felületein, országokra bontva azonban nagyon különböznek a tendenciák – derül ki a GlobalWebIndex felméréséből.
A kutatásból az is kitűnik, hogy 2019 első negyedévében valamelyest csökkent a kedv a felületek iránt, ám a vállalatok nem aggódnak, ugyanis pontosan ez történt 2018-ban is, majd a számok a magasba kúsztak – írja a Világgazdaság.
Globálisan nézve a 16–24 éves korosztály használja legtöbbet a közösségi médiát, következésképp a leginkább függő nemzetek ranglistáját erősen befolyásolja az egyes országok demográfiája. Ez a korosztály gyakorlatilag minden tevékenysége közben használja a közösségi platformokat, ám leggyakrabban tévénézés közben facebookoznak, instagramoznak.
A fiatalok 78 százaléka addig boldogabbnak érzi magát, míg közösségi oldalak felületén lóg.
Tovább növeli a az oldalak használatát, hogy
míg 2013-ban egy internetfelhasználónak átlagosan négy közösségimédia-fiókja volt, addig 2019-re ez a szám 8,1-re emelkedett.
A jelenségnek több oka is van: egyrészt egyre nagyobb a választék, másrészt szinte csillapíthatatlanná vált a felhasználók információéhsége.
Tíz évvel ezelőtt gyakorlatilag csak a Facebookot használtuk, ma már fiókunk van az Instagramon, a Twitteren, a Snapchaten vagy a Pinteresten. A fiókok száma Indiában a legmagasabb, egy felhasználónak átlagosan 10,9 fiókja van, Egyiptomban 10,2, Indonéziában pedig 9,9.
A legtöbbet a Fülöp-szigeteken időznek vele,
a helyiek átlagosan napi 4 óra 1 percet bújják a telefonjukat,
a második helyen a brazilok állnak 3 óra 45 perccel, a kolumbiaiak pedig napi 3 óra 36 percet töltenek ezen tevékenységgel.
Meglepő, hogy Oroszország csak a 18. helyet foglalja el (2 óra 28 perc), s feltűnően kevés időt tölt a közösségi médiával Kína (2 óra 19 perc) és az Egyesült Államok lakossága is: ők még két órát sem áldoznak erre napi szinten (1 óra 57 perc). A vizsgált országok között az utolsó három helyen az osztrákok (1 óra 17 perc), a németek (1 óra 15 perc) és a japánok (45 perc) állnak.
Borítókép: Shutterstock