2019.08.17. 18:00
Nem számítottak ilyen száguldásra
A legnagyobb kínai internetes kiskereskedelmi cég profitja és bevétele egyaránt felülmúlta a piaci várakozásokat.
Forrás: Shutterstock
Az Alibaba a világ harmadik legjelentősebb felhőszolgáltatója a Microsoft Corp és az Amazon.com Inc után, és
a legnagyobb Kínában, ahol a piaci részesedése 40 százalék feletti.
A felhőszolgáltatásból származó bevétele 66 százalékkal, 7,79 milliárd jüanra ugrott.
Ma az Amazon a világ legértékesebb márkája, a második helyezett az Apple, harmadik a Google, követi a Microsoft, majd a Visa, hatodik a közösségi portált birtokló Facebook.
A világ hetedik legtöbbet érő márkája az Alibaba internetes áruház.
Az Alibaba Group Holding Ltd. egyszeri tételek nélküli részvényarányos adózott eredménye 12,55 jüanra (1 jüan=41,61 forint) emelkedett a június 30-án záródott negyedévben az egy évvel korábbi 8,04 jüanról. A szakértők gyengébb adatra, 10,25 jüanra számítottak.
A cég bevétele 42 százalékkal, 114,92 milliárd jüanra (16,32 milliárd dollár) nőtt a negyedévben. Szakértők kisebb bevételt, 111,73 jüant vártak.
Borítókép: Shutterstock