2021.09.14. 12:12
Akkumulátor-technológiai kutatóközpontot nyitott a Volkswagen
A konszern üzembe helyezte saját, a későbbiekben tömegtermelésben gyártani tervezett akkumulátor cellái kifejlesztésére létesített kutatóközpontját. A laboratóriumot a technológiai igazgató, Thomas Schmall nyitotta meg.
An ID.Life electric car by German car maker Volkswagen (VW) is presented during during a press preview at the International Motor Show (IAA), on September 6, 2021 in Munich, southern Germany. - Germany's revamped IAA auto show, one of the world's largest, officially opens in Munich on September 7, for a celebration of all things car-related, but climate concerns and pandemic woes threaten to spoil the party.
Forrás: AFP
Fotó: Christof Stache
Az akkumulátor-gyártás helyszíneként kijelölt Salzgitterben 70 millió eurós beruházással létesített kutatóintézet a konszern saját akkumulátor-gyártásának megindítása felé tett első lépés. A saját akkumulátor-gyártással a konszern
az összes márkáját ki kívánja szolgálni annak érdekében, hogy függetlenítse magát az ázsiai beszállítóktól.
A kisszériás akkumulátor-gyártás egy eredetileg motorgyártással foglalkozó üzemben kísérleti jelleggel már meg is indult. A salzgitteri telephely 2022-re már mintegy ezer főt foglalkoztat majd, ennek minegy a negyedét a kutatóintézetben. A jelenlegi mintegy 500 alkalmazottból körülbelül 160 dolgozik az akkumulátor cellák fejlesztésén. A nagyszériás akkumulátor-gyártás a tervek szerint 2025-ben veszi kezdetét, a költségek csökkentése érdekében a konszern tömegmodelljeiben is egységesen alkalmazható kivitelben. Az egységes akkumulátorokkal egyúttal a konszern az elektromos és hibrid járművek választékát is növelni tudja termék-portfóliójában.
Salzgitterben az akkumulátor-gyártás éves termelése eléri majd a 40 gigawattórás áramtárolási kapacitást.
A legnagyobb európai autógyártó nemrégiben jelentette be, hogy hat akkumulátorgyárat tervez létesíteni Európában. Salzgitter mellett az észak-svédországi Skellefteĺ városában is eldöntött kérdés már az üzem megépítése. Egy harmadik helyszín Spanyolországban „nagyon esélyesnek tűnik” Thomas Schmall szerint, „de még nem született róla döntés”.
A tervezett üzemekről a részleteket legkésőbb novemberben nyilvánosságra hozzák. A konszern üzemi tanácsa legalább még egy németországi helyszín kijelölését reméli.
Az akkumulátor-technológia fejlesztésében a Volkswagen együttműködik a svéd Northvolt vállalattal, a kínai Gotion vállalattal, valamint a kaliforniai Quantumscape céggel.
Az akkumulátor-gyártás alapanyagainak a világpiacán az utóbbi hónapokban bekövetkezett ellátási nehézségekről szólva Thomas Schmall a dpa hírügynökségnek elmondta, hogy a Volkswagen szükségletei hosszú távú szerződésekkel fedezve vannak.