2018.01.18. 16:54
Több mint 12 ezer család próbálta ki a Vitajó cipókat
Debrecen - A társadalmasítási akciót hamarosan „Vitajó-partik” követik az iskolákban.
Debrecen - A társadalmasítási akciót hamarosan „Vitajó-partik” követik az iskolákban.
Mint az a Hajdúsági Sütődék-csoport tájékoztatójában áll, 17 évnyi kutatómunka után 2017 tavaszán jelentette be Szakács Tamás, a Hajdúsági Sütödék-csoport vezérigazgatója, hogy megkezdik a SMART FOOD® (Okos Élelmiszer) kutatási program során általuk kifejlesztett négy innovatív brandcsalád közül a Vitajó® cipók forgalmazását. A gyártó tavaly nyáron „Tízezrek az okos élelmiszerekkel” címmel nagyszabású társadalmasítási akciót hirdetett, a termékek és azok kedvező élettani hatásainak a megismertetése érdekében. A program decemberben lezárult. A régióban több mint 12 ezer családhoz jutottak el a Vitajó® cipók.
A kezükbe adni
A világos és a magvas nagyon ment a családban.”
Nem sok kenyeret eszünk, viszont odafigyelünk a minőségre.”
Megkentük májkrémmel, ettük bundás kenyérként, pirítósként, és teljesen rendben volt.”
Nekünk nagyon bejöttek a Vitajó®-cipók, azóta is ezeket vásároljuk.”
Néhány vélemény azok közül, amiket azok a szerencsések fogalmaztak meg, akik a program keretében juthattak hozzá a háromféle kivitelben (világos, barna és magvas) készülő Vitajó®-cipókhoz.
A nagyszabású társadalmasítási akció (melybe a gyártó vállalatok dolgozóit, iskolák, kórházak munkatársait és önkormányzati alkalmazottakat is bevont) azon egyszerű felismerésen alapult, miszerint: a megismertetés legtermészetesebb módja az, ha nemcsak a tájékoztatókat, hanem ezeket az egyedi, az egészséget támogató, plusz élettani szolgáltatásokat nyújtó termékeket is az emberek kezébe adják.
Mitől egyediek?
Melyek azok a pluszszolgáltatások, amelyek az okos élelmiszereknek egyedi jelleget kölcsönöznek? A SMART FOOD program keretében a Hajdúsági Sütödék-csoport által finanszírozott kutatás olyan alapvető élelmiszereket eredményezett, amelyek nemcsak finomak és teljes gasztronómiai értékűek, hanem tudományosan igazoltan kedvező élettani, egészséget támogató, vagy betegségek kialakulásának a kockázatát csökkentő hatásuk is van.
A kereskedelmi forgalomban (mintegy 1300 üzletben) már kapható Vitajó® cipók jótékony hatása potenciálisan több mint 6 millió embert érinthet idehaza azáltal, hogy egyedi vitamin- és ásványianyag-kombináció kerül a termékekbe. Ezek a bioaktív anyagok – egyebek mellett - hozzájárulnak az immunrendszer megfelelő működéséhez, a fáradtság és a kifáradás csökkentéséhez, a csontozat, a haj és a bőr normál állapotának a fenntartásához.
A négy kész brand közül kettő olyan funkcionális emésztési rendellenességek tüneteit enyhíti, amelyek egy, illetve másfél millió honfitársunkat érintik.
A negyedik brand 3 millió embert érint idehaza, akik valamilyen szív- és érrendszeri megbetegedéssel lehetnek a jövőben veszélyeztetettek.
Üzleti koalíciót építenek
Az indulás ígéretes: ha az eddigi helyi forgalmi adatokat kivetítjük az országra, akkor az látszik, hogy csak a Vitajó® cipóknak több milliárd forintos piaca épülhet ki idehaza. A cégcsoportnál most fejeződött be annak a speciális termelői-piaci franchise-rendszernek a kidolgozása és jogi formába öntése, amely a termékek országos elterjedését hivatott segíteni. Üzleti koalíciót kínálnak más sütőipari cégeknek azért, hogy az általuk kifejlesztett technológiai, marketing és piacra vezetési megoldások alapján gyárthassák és forgalmazhassák ezeket a jótékony hatású alapvető élelmiszereket.
A Hajdúsági Sütödék tehát nem elsősorban gyártóként, hanem – kutatásban résztvevő partnereivel együtt - innovátorként pozicionálja magát ebben az emberek egészségére fókuszáló folyamatban, és a gyártókkal karöltve ettől remélnek hosszútávra szóló üzleti sikert. Bár a „Tízezrek az okos élelmiszerekkel” című társadalmasítási akció decemberben véget ért, 2018-ban a sikeres kezdeményezést újabb követi. Számos iskola bevonásával az egészségesebb és tudatosabb étkezést népszerűsítő programok szervezését támogatják majd „Vitajó® délutáni szendvicsparti” címmel.
HBN