PR cikk

2020.01.28. 09:35

Bizalomépítés az egyes generációk igényeire szabva

A vásárlás és üzletkötés egyik legfontosabb feltételének számító bizalom elnyeréséhez bizony külön kell értelmeznünk az eltérő generációkra jellemző motivációkat.

Másként tudunk ugyanis megszólítani egy az 1960-as években született személyt, mint ahogyan azt egy 1990 után világra jött potenciális partner esetében tennénk.

Cikkünkben igyekszünk útmutatást adni az egyes generációk eléréséhez annak érdekében, hogy lehetőség szerint minél inkább erősíteni tudjuk a márkánk irányában meglévő bizalmat.

Melyik generáció tagjai közül kerülhetnek ki a potenciális üzleti partnereink?

Az üzleti életben aktívan jelenlévő generációk közül leginkább háromra érdemes fókuszálnunk. Név szerint ők az 1960 és 1985 között született X-, az 1985 és 1995 között világra jött Y-, valamint az 1995 és 2010 között született Z-generáció képviselői.

Döntő többségében ők töltenek be döntéshozó szerepet a piacon szereplő vállalkozásoknál. Amennyiben gyümölcsöző üzleti kapcsolatok kiépítését tervezzük, esetleg a termékünk vagy szolgáltatásunk értékesítését szeretnénk támogatni, akkor el kell nyernünk a bizalmukat.

Az X-generációs B2B ügyfelek bizalmának elnyeréséhez vezető út

A tartalomfogyasztási szokások pontos feltérképezése elengedhetetlen annak érdekében, hogy a célközönségünket kellő hatékonysággal tudjuk elérni.

Amennyiben nemcsak az üzenetünk eljuttatása, hanem a hitelességünk építése is a céljaink között szerepel, akkor a potenciális üzleti partnerek igényeihez célszerű igazítani a kommunikációt.

Az X-generációs B2B ügyfelekhez főként a hagyományos csatornák biztosítják a legjobb elérést. Ők ugyanis elsősorban a televízióból, a rádióból, illetve a nyomtatott sajtóból tájékozódnak. Hogyha kifejezetten őket szeretnénk megszólítani az üzenetünkkel, akkor ezeket a platformokat érdemes igénybe vennünk.

A Facebookot és a hasonló közösségi média felületeket leginkább az ismerősökkel való kapcsolattartásra használják, és kevésbé bíznak az ott megjelenő ajánlatokban.

Az Y- és Z-generációs üzleti partnerek preferenciáinak a megértése

Az 1985 után születettek már az internettel együtt nőttek fel, az okostelefonok használata készség szinten megy nekik, a közösségi média platformokon való aktív jelenlét pedig a mindennapjaik részét képezi.

Ők nemcsak fogyasztják, hanem gyártják is az online tartalmakat. Az úgynevezett user generated content kategóriába tartozó szöveges, képi vagy videós formátumok már azt teszik lehetővé, hogy a termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal kapcsolatos meglátásaiknak és véleményüknek hangot adjanak.

Az értékelések lehetősége és elérhetősége komoly bizalom erősítő tényezőnek számít az online térben. Ennek megfelelően célszerű bátorítanunk az üzleti partnereket arra, hogy értékeljék a termékünket, illetve szolgáltatásunkat.

 

(PR cikk)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!