2020.08.25. 08:12
Erősen hiányosak a magyar autósok KRESZ ismeretei
1975. február 5.-én hivatalosan is kihirdették a KRESZ-t, ami azóta jó pár kisebb-nagyobb változáson esett át. Olyan alapvető szabályok lettek kimondva, amik nemcsak a vezető, hanem a többi ember életét is megvédeni kívánja.
Elfogadták a különböző sebességi korlátozásokat, hogy mikor kinek van elsőbbsége, és több olyan becsapós kérdést is, ami a mai napig megtréfálja a vizsgázókat. Mégis, a tény, hogy valakinek megvan a jogosítványa, nem jelenti azt, hogy tisztában van az összes szabállyal. Az olyan közlekedésjogi fogalmak, mint a bódult vezetés, a cserbenhagyás, vagy a segítségnyújtás elmulasztása pedig legtöbbünk részére részleteiben ismeretlen fogalom.
Persze, a legtöbben gond nélkül eljutnak A pontból B-be, azonban gyakran találkozunk olyan balesetveszélyes helyzettel, ahol bizony mind a két fél meg van győződve a saját igazáról. Néhány esetben az az egyetlen megoldás, hogy a kijövő rendőrök veszik kézbe az irányítást. Miközben az alap dolgokkal még azok is tisztában vannak, akik nem szoktak vezetni, addig vannak olyan becsapós kérdések, amikhez újra fel kell lapozni a tananyagot. Mutatunk is néhányat.
Becsapós KRESZ kérdések
Ezek a becsapós kérdések bebizonyítják, hogy a legtöbben csak az alapokkal vagyunk tisztában, és azzal, amit nap mint nap használunk. Érdekességnek számít, hogy az emberek nagy része tisztában van a kiszabható bírságok nagyságával, ami arra enged következtetni, hogy legalább egyszer belefutottunk valamilyen rendőri intézkedésbe. A KRESZ ismerete nemcsak a pénztárcánkat fogja megkímélni, hanem az autónkat és a benne utazókat is, a többiekről nem is beszélve. Érdemes évente egyszer átlapozni a tankönyveket biztos, ami biztos alapon.
(PR cikk)