Vállalkozás

2019.10.22. 12:28

Hogyan légy igazán jelen az online térben?

Az online megjelenés manapság már minden vállalkozás életében kötelező elvárás, amelynek ugyanúgy meg kell felelnie egy nagyvállalatnak, mint egy egyszemélyes kisvállalkozásnak.

Two professional programmer cooperating and working on web site project in a software developing on desktop computer at company, codes and typing data code, Programming with HTML, PHP and javascript

Hogyan lehet vállalkozásod jelenléte a legprofibb és szerezhetsz minél több ügyfelet a cégednek? Összefoglaltuk a legfontosabb tippeket!

1. Legyen Google Cégem profilod

Különösen fizikai boltok, rendelők, és éttermek esetében fontos a lokációhoz kötött keresések miatt, de minden vállalkozás életében alap elvárás a Google Cégem profil létrehozása és feltöltése lényeges információkkal.

Ha a vásárlóid kíváncsiak a nyitvatartási idődre, szeretnék megtudni hogyan juthatnak el a címedre a legegyszerűbben tömegközlekedéssel, biztos, hogy Google keresést fognak indítani. Könnyítsd meg potenciális ügyfeleid dolgát, és biztosítsd számukra ezeket az alapvető adatokat vállalkozásod Google profilján.

2. Aktuálizáld a honlapod

A honlapod jelenti vállalkozásod online jelenlétének origóját, így egy saját weboldal létrehozása minden online marketing tevékenység kiindulópontja. Egyszerűen és rövid időn belül tervezhetsz honlapot valamelyik tartalomkezelő rendszer segítségével, akár saját magadnak is.

Manapság a felhasználók döntő többsége mobilján keresztül böngészik, az asztali gépek használata egyre inkább háttérbe szorul. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy honlapod mobileszközön is olvasható és felhasználóbarát legyen. Alapvető elvárásnak hangozhat, azonban sok nagyvállalat sem tudott még alkalmazkodni ehhez a változó trendhez.

Időről időre frissítsd tartalmaidat, nézd át a sablonod és hasonlítsd össze a versenytársak honlapjainak stílusával. Ügyelj arra, hogy a deisgn ne legyen elavult, minden menüpont és gomb jól olvasható legyen, a felhasználók számára egyértelmű legyen, hol tudnak időpontot foglalni, kapcsolatba lépni veled vagy rendelést leadni.

3. Használd a közösségi médiát!

Sokak szerint lerágott csont, azonban a közösségi média még mindig jelentős szereppel bír az online marketingben. Iparágtól függően, használhatsz Twittert, Instagramot, Youtubeot, Linkedint és Facebookot egyaránt. Oszd meg aktuális az híreket, legújabb akcióid, vállalkozásod mérföldköveit vagy a csapatodról készült fotókat.

Használd a közösségi média oldalad, hogy interakcióba lépj vevőiddel, informáld őket és segítsd elköteleződésüket azáltal, hogy rendszeresen hallanak márkádról.

4. Keresőoptimalizálj!

A SEO, magyar nevén keresőoptimalizálás nem maradhat el egy olyan cégnél sem, akik szeretnének megjelenni a keresőkben a számukra releváns kulcsszavakra. Az organikus látogatók jellemzően jobban konvertálnak, hiszen maguktól keresnek rá egy bizonyos kulcsszó mögött rejlő termékre vagy szolgáltatásra. Ha a vásárlási folyamatot nézzük, ezek az ügyfelek közel állnak a döntéshez, azaz a vásárláshoz, így a megszerzésük is könnyebb és költséghatékonyabb.

Ugyan a keresőoptimalizálás időigényes és olykor bonyolult folyamat, vannak olyan alapvető elemek amelyeket te is alkalmazni tudsz külső erőforrás bevonása nélkül. Hozz létre olyan URL-t, amelyben nincsenek különleges karakterek (például szóköz, százelék jel) vagy számok, legyen kikövetkeztethető a tartalom a webhelycím alapján is.

Használj meta adatokat: ezek azok az információk, amelyek a Google találati oldalán megjelennek a weboldaladról. A keresőnek és a felhasználóknak egyaránt segítenek feltérképezni, mi az adott oldal témája, milyen tartalmat fognak ott találni ha rákattintanak a találatra.

Vezess blogot a honlapodon, írj bejegyzéseket a releváns kulcsszavakra optimalizálva és segíts az érdeklődőknek, hogy rád találjanak. Lásd el őket hasznos információkkal a termékeidről, mutasd be részletesen a szolgáltatásaidat vagy adj tanácsot a szakterületednek számító témában.

Elsőre ugyan bonyolultnak tűnhet, mégis érdemes és szükséges időt szánni vállalkozásod online jelenlétének kiépítésére. Ha úgy gondolod, bármelyik lépésnél segítségre van szükséged, keress fel egy szakembert vagy bízz meg egy ügynökséget, akik az adott szakterületen otthonosan mozognak és magabiztosan tudnak tanácsot adni vagy megoldást szállítani üzleted számára.

Kövesd a trendeket, figyeld a versenytársaid és alkalmazkodj vevőd igényeihez, hogy ne maradj le a versenyben, és jobb lehess, mint a konkurensek.

(PR cikk)

Címkék#pr cikk

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!