PR cikk

2019.12.17. 12:16

Kelet és nyugat – Mi lesz veletek, magyar webáruházak?

Zajlik az élet a hazai webáruházak háza táján. Talán nem túlzás azt állítani, hogy az e-kereskedelem eddigi legaktívabb időszakát éljük, és még csak most indulnak be a dolgok!

A Gazdasági Versenyhivatal nemrégiben hagyta jóvá az Extreme Digital és az eMAG egyesülési kérelmét, így már minden jogi akadály elhárult a házasság elől. A fúzió elsődleges célja a közös fellépés a piacvédelem érdekében. De valóban szükség van erre, ki akarja elvenni a magyaroktól a saját vásárlóikat?

Minden második online elköltött forint nemzetközi, illetve globális szereplőknél landol. A piacvédelemre fókuszáló lépések azonban korántsem egyediek Európában. A legfejlettebb e-kereskedelemmel rendelkező nyugat-európai országokban és a feltörekvő közép-kelet-európai régióban is számos példát láthatunk. Nemrégiben a német Real.de, a francia CDiscount, az olasz ePrice és a román eMAG jelentette be, hogy közös platformot épít a piacok védelme érdekében.

Ugyanakkor az is elmondható, hogy a határokon átívelő, régión belüli terjeszkedés fontos motorja a növekedésnek.

Ha csak Magyarország esetét vesszük alapul, azt látjuk, hogy a legnagyobb szereplők többsége Európai szereplő; az eMAG román alapítású, az Alza és a Mall központja Csehországban található, a MediaMarkt-ot Németországban hozták létre… Ezek a kereskedők kivétel nélkül hozzájárultak a hazai e-kereskedelem fejlődéséhez, némelyek fizikai üzleteket üzemeltetnek, kezelik a garanciás problémákat. A Kínából, esetleg az Egyesült Államokból érkező csomagok esetén azonban minden bonyolultabb. A sok esetben olcsóbb ár nem feltétlenül szolgálja a vásárlók érdekét, különösen nagyértékű termékek esetén, amikor a garancia nagy jelentőséggel bír.

Mindeközben kirajzolódni látszik egy érdekes jelenség, miszerint a magyar e-kereskedők beszorulni látszanak az országhatárok közé. A gyorsan bővülő hazai piac szinte minden kapacitásukat lefoglalta, így nem fordítottak figyelmet a külföldi piacnyitás lehetőségére.

Az Extreme Digital mellett csak néhány kisebb szereplő említhető, akik magyar webáruházként stabilan jelen vannak a külföldi piacokon. A szektor folyamatos fejlődésének köszönhetően a Csehországban tapasztalható jelenség valószínűsíthető; az ottani e-kereskedelem fejlődése miatt egyre szűkebbé vált a cseh piac, majd dinamikus külföldi terjeszkedés kezdődött Szlovákia, Lengyelország és Németország irányába.

Hasonló forgatókönyv várható Magyarországon is. Szakértők szerint megfelelő exportterv, jó logisztikai szolgáltatások és erős marketing biztosítása esetén a hazai szereplők sikeresek lehetnek a CEE-régióban.

 

(PR cikk)

Címkék#pr cikk

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!