PR cikk

2019.11.21. 11:02

Új utakon

A közlekedés a mindennapjainkat érintő egyik legkiemeltebb téma.

Nemcsak az iskolába, óvodába vagy munkába indulókat érinti, akik reggel a dugóban ülnek, hanem azokat az időseket is, akik otthonukban ülve “hallgatják” a forgalom zaját és panaszkodnak arra, mert épp egy főútvonal mellett élnek. Mindenki beszél és olvas a közlekedésről, mindegy, hogy fiatal vagy idős, utazik vagy sem. A közlekedési hírekre még az autórádiók sem véletlenül kapcsolnak át sok esetben automatikusan.

A sajnálatos közúti balesetek mellett az egyik leginkább vezető hírek közé tartoznak a felújítási, útépítési munkálatok. A sokat utazók legnagyobb örömére és a tranzitforgalom kezelésére egyre több autóút és autópálya-szakasz készül el vagy újul meg.

Magyarország autópálya helyzete

Az Európai Unió országai között a sztrádák hosszát tekintve meglepő, de nem sereghajtók vagyunk, hanem a középmezőnyt erősítjük. Ami az utak minőségét illeti, az már hagy némi kivetnivalót maga után.

Épp ezért nagyon ígéretes, hogy az elmúlt években több autópálya-szakasz újult meg, vagy folyamatban van az átépítése, meghosszabbítása.

Szót kell ejtenünk a gyorsforgalmi utak megvalósulásáról is, mely nagyban hozzájárul sok ember mindennapi életének hatékony levezényléséhez, gondolva főként az ingázókra. Nem mindegy az sem, hogy egy vidéken élő a korábbi akár egy órás menetidő helyett – egy elkerülő használatával – a legközelebbi kisvárosba akár harmad annyi idő alatt eljut, hogy a havi nagybevásárlást megejtse, vagy a gyerekek téli ruhatárát feltöltse egy közeli nagyváros egyik áruházában.

A Budapesten és az agglomerációban élőknek meg nem is kell magyarázni, miért is fontos a többsávos, jó minőségű utak megléte a városon kívül és belül is egyaránt.

Múlt és jövő

A ‘90-es évek elején még csak megközelítőleg 360 km autópályával büszkélkedhettünk, azok jórésze a főváros körül épült, 1996-ra sikerült elérni, hogy az M1-es egészen a határig, Hegyeshalomig autózható lett. A terv a mai napig az, hogy mindegyik sztráda elérje a határt sugárirányban, hogy a 2004-es uniós csatlakozás által okozott megnövekedett nemzetközi áruszállítás terhét ezek az utak viseljék és ne a közúthálózat.

A cél tehát – ami remélhetőleg a közeljövőben elérhető lesz – a meglévő rossz minőségű utak újjáépítése, kibővítése úgy, hogy a nagyobb városok összekötésben legyenek, valamint körülöttük körgyűrűs rendszerű utak kiépítése, hogy a tranzitforgalom és a személyautók se kényszerüljenek áthaladásra a városokon, ha épp nem maga az adott város az úticéljuk.

Emellett kiemelt cél még a határok elérése autópályán, aminek nemcsak a kamionosok, de nyaranta az Adriára, Olaszországba vagy Erdélybe indulók utazásélményéhez is nagyban hozzájárulna. Bízzunk tehát abban, hogy útjaink hamarosan elérik az országhatárt, bővül az M0-ás, és megvalósulnak újabb gyorsforgalmi utak, továbbá megszűnnek az úgynevezett halálutak, melyek tehermentesítésére is részben megoldás lenne a fejlesztések megvalósulása.

Fontos, hogy a fizetős utakat valóban díjfizetés ellenében vegyük igénybe, ne feledkezzünk meg az éves matricák megvásárlásáról. Az Autopalyamatrica.hu-n már elővételben is eleget tehetünk ennek december 1-jétől egészen december 31-ig!

 

(PR cikk)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!