egyszerű és kényelmes

2021.02.06. 09:12

Háromszorosára nőtt a mobilos csekkbefizetések száma a postán

A siker egyik titka a mobil alkalmazás megújítása, de hozzájárultak a koronavírus-járvány időszaka alatt megváltozott ügyfélszokások is.

London, UK - December 23, 2019: People use a Post Office counter to send mail. Post Office is a retail company that provides a wide range of products and services including postage stamps and banking.

Forrás: Shutterstock

Fotó: 1000 Words

Közel háromszorosára ugrott az iCsekk használata tavaly 2019-hez képest, részben a mobil alkalmazás megújítása, részben a koronavírus-járvány időszaka alatt megváltozó ügyfélszokások miatt – közölte az MTI-vel a Magyar Posta Zrt. szerdán.

A közleményben kiemelték: 2020-ban összesen több mint 8 millió darab mobilos csekkbefizetés történt közel 80 milliárd forint értékben; az iCsekken fizetők átlagosan 3 darab csekket fizetnek be havonta.

Az iCsekk alkalmazás segítségével, a papíralapú csekkeken lévő QR-kód beolvasása után egyenlíthetők ki a közműszolgáltatói díjak, elektronikus fizetéssel – idézték fel.

A Magyar Posta szerint az iCsekk applikáció használata számos előnnyel jár, a csekkbefizetés akár otthonról, postai nyitvatartási időn kívül is lehetséges. A QR-kód beolvasása után a számlát nem kötelező kiegyenlíteni, lehetőség van későbbi befizetésre is, az alkalmazás továbbá a sikeres befizetésről visszaigazoló emailt küld – ismertették.

A közleményben arra is kitértek, hogy a Posta és a Díjnet 2020 februárjában újította meg a közös alkalmazását, tavaly októberben pedig tovább fejlesztették az applikációt.

Borítókép: illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában