Turizmus

2024.02.04. 13:00

MTÜ-vezérigazgató: a vendégéjszakák számának erőteljes növelése a legfontosabb feladat

A nagyszabású fejlesztéseknek köszönhetően megújult a magyar turizmus, a jövőben a vendégéjszakák számának erőteljes növelése a legfontosabb feladat - mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) új vezérigazgatója a Turizmus.com portálnak adott interjújában.

Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese beszédet mond a turizmus, vendéglátás területén a legmagasabb állami kitüntetésnek számító Kőrösi Csoma Sándor-díj átadóünnepségén a Millennium Házában 2021. december 17-én

Forrás: MTI

Fotó: Koszticsák Szilárd

Könnyid László kiemelte: 

a hazai turisztikai eredmények már csak egy hajszálnyival maradnak el a 2019-es, a háború és járvány előtti rekordév adataitól.

A 2023-as év a beutazások ütemes visszaépüléséről szólt, ami különösen a fővárosban volt látványos, ahol közel 20 százalékkal nőtt a külföldiek szálláshelyi forgalma. Mindezt annak ellenére sikerült elérni, hogy a szomszédban zajló fegyveres konfliktus mellett az októberi terrortámadás az izraeli beutazóforgalmat szinte lenullázta, ami főként Budapestet érintette érzékenyen, hiszen ez az ország egyike a magyar főváros fő küldőpiacainak - ismertette. 

A belföldi turizmus az elmúlt évben már felülmúlta a 2019-es bázisév eredményeit, és több olyan hónap is akadt, amikor 2022-es nagyon magas értékeket is meghaladta

- jegyezte meg.   

Ezeknek a folyamatoknak köszönhetően a szálláshelyi bevételek az előző évhez képest infláció feletti mértékben, 23 százalékkal nőttek, és elérték a 859,5 milliárd forintot. Az ágazat kiváló teljesítményének köszönhetően a szolgáltatás-külkereskedelem 2023. harmadik negyedévi tetemes, 3,3 milliárd eurós aktívumához a turizmus rekordmértékben, 1,4 milliárd euróval járult hozzá - mutatott rá a vezérigazgató.   

A nagyszabású fejlesztések korszakának lezárultával fő feladatnak nevezte, hogy a magyar turizmus megújult, magasabb minőségi és versenyképesebbé vált kínálatát úgy vigyék piacra, hogy közelebb kerüljön a 2030-ra felállított stratégiai cél elérése; "mintegy 10 millió vendégéjszaka-többlet elérése a feladatunk".   

Könnyid László új nézőpontok bevezetését tartja szükségesnek a marketingben és értékesítésben, hiszen eltérő feladatokat és fókuszokat igényel a nemzetközi szinten már jelenleg is önálló márkaként megjelenő főváros külpiaci értékesítése, mint a magyar vidék piacra vitele. Utóbbihoz segítség, hogy elkészült a hazai térségek, köztük is a zászlóshajónak számító Balaton márkakoncepciója. Ezzel nyer értelmet és alátámasztást a Budapesten kívüli desztinációk aktívabb külpiaci marketingje, amelyet célorientált szempontok alapján képzelnek el. A kampányok hatékonyságáról az európai szinten egyedülálló adatvagyon is gondoskodik, amely a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központnak (NTAK) köszönhetően 2019 óta áll az MTÜ rendelkezésére, és pontosan célzott, adatalapú marketingtevékenységet tesz lehetővé - mondta.   

A vezérigazgató szerint az ágazati jogszabályok esetében fontos, hogy szabályozásról és ne túlszabályozásról legyen szó. A jogszabályi környezetet úgy kell alakítani, hogy az a turizmus fejlesztését, a turisztikai szereplők versenyképességének erősítését szolgálja

- figyelmeztetett. Példaként említette az online szállásközvetítés törvényi szabályozásának a Booking.com-botrány nyomán folyamatban lévő módosítását, amely szerint a szállásközvetítő platformoknak 45 napon belül teljesíteniük kell a szállásadónak fennálló fizetési kötelezettségüket. A jövőben hasonló szellemben vizsgálhatják felül az ágazati jogszabályokat, ha szükséges, egyszerűsítésére, korszerűsítésére, illetve hiánypótló szabályozások létrehozására - sorolta. Elengedhetetlennek nevezte, hogy a változtatások előkészítésébe és kidolgozásába a turisztikai szakmai szervezeteket is bevonják, hogy az új szabályozás valóban hatékony és fenntartható legyen. A kiszámítható gazdasági környezet ugyanis előfeltétele a kis- és középvállalkozások bővülő teljesítményének, amely nélkül elképzelhetetlen a magyar gazdaság tartós növekedése - közölte.   

Kitért arra, hogy a kormányzat eddig is húzóágazatként tekintett a turizmusra, amit több, az ágazatot segítő intézkedéssel és új támogatási formával is kifejezésre juttatott a pandémia, majd az azt követő helyreállás és az energiaválság idején is. Szeptember óta ismét nőtt a fizetések vásárlóereje, ami így megnyitotta az utat a belföldi kereslet további bővülése előtt. 

Bízunk abban, hogy idén a hazai vendégforgalom ismét erőteljesen, mind a 2022-es, mind a 2019-es szintet meghaladóan növekszik majd. És hasonlóan pozitív várakozással tekintünk a nemzetközi vendégérkezések alakulása elé is 2024-ben

- fogalmazott.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában