2017.02.06. 14:54
Cáfolják, hogy bírságoltak volna a felirat miatt
Budapest - Kötelező fogyasztóvédelmi feliratok – mikor bírságolhat a fogyasztóvédelmi hatóság?
Budapest - Kötelező fogyasztóvédelmi feliratok – mikor bírságolhat a fogyasztóvédelmi hatóság?
Az elmúlt héten tévesen látott napvilágot a sajtóban az a hír, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság bírságolja a kereskedőket akkor, ha azok nem írják ki a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóság helyes elérhetőségét az üzletben – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Hangsúlyozzák: a fogyasztóvédelmi hatóság nem büntet azért, mert a cég nem tüntette fel üzletében a fogyasztóvédelmi esetekben is eljáró járási hivatal címét, hiszen ilyen jogszabályi kötelezettsége a vállalkozásoknak nincs.
Emlékeztetnek: 2017. januárjától átalakult a fogyasztóvédelmi hatósági intézményrendszer, és már mind a 197 járási hivatalban elérhetők. Így mindenki a lakóhelyéhez legközelebbi hivatalban intézheti fogyasztóvédelmi ügyét, kérhet tanácsot például jótállási, szavatossági, panaszkezelési kérdésekben.
A lényeg
A hatósági intézményrendszer idei átalakítása után az üzlettel rendelkező vállalkozásnak – mutatnak rá – jól láthatóan és olvashatóan fel kell tüntetnie székhelyének címét, és azt, hogy panasz esetén a cég melyik címén, telefonos vagy akár e-mailes elérhetőségén reklamálhat a vásárló. Ezen felül ki kell írni az üzletben az illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét is, hiszen amennyiben a kereskedő és vásárló nem tud megegyezni vitás esetben, a békéltető testület tud eljárni egyéni panaszügyekben.
Amennyiben biztonsági szolgálat működik az üzletben, annak nevéről és székhelyéről, működésének vásárlókat érintő szabályairól is jól láthatóan kell tájékoztatni a vásárlókat.
HBN