2017.02.22. 08:37
Növekszik a bankjukhoz hű ügyfelek aránya
Debrecen - A fogyasztók ismerete és az ajánlatok személyre szabása a kulcs az ügyfelek megtartásában.
Debrecen - A fogyasztók ismerete és az ajánlatok személyre szabása a kulcs az ügyfelek megtartásában.
A tavalyi évben folyamatosan növekedett azok aránya, akik fő bankjukat nem kívánják lecserélni. A bankváltásra nyitottak aránya stabil, hét százalék körül alakult a 2016. év során – derül ki a GfK Financial Intelligence felmérésének adataiból.
Úgy nyilatkoztak…
Ezek szerint a tavalyi évben negyedévről negyedévre nőtt azoknak a száma, akik egyértelműen úgy nyilatkoztak, hogy nem kívánnak a jelenlegi főbankjuk helyett másikat választani. Ertl András szerint ez a tendencia rámutat arra, hogy a bankinformatikai fejlesztések, és az ajánlatok, valamint megoldások személyre szabása lassan, ám annál biztosabban eredményt hoz. „Az ügyfelek érzik, hogy javulnak a szolgáltatások, egyre több személyre szabott megoldás közül választhatnak, amely élmény a főbankhoz fűződő viszonyukat stabilizálja, pozitívan befolyásolja” – állítja a szakember, hozzátéve, hogy a bankhűség javuló tendenciája alátámasztja azt az alapvetést, miszerint a bankok számára fontos a fogyasztókat megismerni és ezen ismeretek mentén cselekedni.
Harminc alatt
A bankváltásra nyitottak aránya stabilan 7 százalék körül alakul, ami nagyjából ötszázezer bankkapcsolattal rendelkező főt jelent a felmért 15-69 éves lakosság körében. Ők azok, akikért a hirdető bankok versenybe szállhatnak. Ez a kör jellemzően a fiatalabb – 30 évet még nem betöltött – ügyfélkörbe tartozik, akik a rendelkezésre álló lehetőségekről az internet mellett elsősorban ismerősi, baráti körben tájékozódnak.
HBN