2020.05.09. 15:15
Interneten is tudunk állást keresni
Számos könnyítéssel, egyszerűsítéssel segítik a munkavállalókat.
Fotó: Illusztráció / Shutterstock
A jellemzően idényszerű munkaerőhiánnyal küzdő ágazatok részére (feldolgozó-, élelmiszeripari és mezőgazdasági vállalkozások) az Agrárminisztérium létrehozott egy online platformot, ahol a potenciális munkavállalók és munkaadók felvehetik egymással a kapcsolatot. Az Agrárminisztérium célja, hogy támogassa az élelmiszerlánc érintett vállalkozásait ebben a nehéz helyzetben. Emellett az idénymunkát kínáló agrárvállalkozások által nyújtott munkalehetőségek bevételszerzési lehetőséget teremtenek mindazoknak, akik a veszélyhelyzet következtében más gazdasági ágazatban – tartósan vagy átmeneti jelleggel – elvesztették munkájukat.
A portál működésének lényege, hogy az agrárszektorban munkát kínáló vállalkozások közzétehetik munkalehetőségeiket, a munkavállalók pedig választhatnak a számukra megfelelő feltételeket kínáló állásajánlatok közül.
Keresetpótló juttatás
A jelenlegi járványhelyzet miatt változik a felnőttképzésben folyó oktatás és szakmai vizsgáztatás rendje is. A kormányhivatal által indított, folyamatban lévő képzéseket a veszélyhelyzet időtartamára felfüggesztették, további képzések a veszélyhelyzet ideje alatt nem indulnak. A felfüggesztés időtartama alatt a résztvevők megkapják az őket illető keresetpótló juttatást azzal, hogy annak összege a hatályos kötelező legkisebb munkabér 60 százaléka. A folyamatban lévő képzésekkel kapcsolatos szerződések, valamint a kormányhivatal által közzétett képzési irányok és jegyzékek a veszélyhelyzet időtartamával meghosszabbodnak.
Előnyös az ügyfélkapu
Amennyiben egy regisztrált álláskereső álláskeresési járadékra jogosult, azt a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes járási hivataltól igényelheti. Ehhez a kérelem benyújtását elektronikus úton javasolja a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal.
Erre lehetőség van a közigazgatási beadványok általános benyújtására szolgáló hitelesített üzenetküldő alkalmazás, az úgynevezett e-Papír szolgáltatás segítségével (címzett: az illetékes járási hivatal), amelyen keresztül kérelméhez mellékelheti a szükséges dokumentumokat is (PDF-, Word-, Excel- formátumban, vagy akár telefonnal készített képen). Ügyfélkapu nélkül a kérelem elektronikus levél formában (a beazonosításhoz szükséges személyes adatok megadásával: viselt és születési név, születési hely és idő, édesanyja neve, lakcím, taj-szám, adószám), vagy a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat honlapján keresztül is – a taj-szám és a születési dátum megadását követően – beküldhető.
Amennyiben a kérelmezőnek elektronikus ügyintézésre nincs módja, a kitöltött kérelmeket és az iratmellékleteket a lakóhely/tartózkodási hely szerinti járási hivatal foglalkoztatási osztályának címezve postai úton is beküldheti, vagy az ügyfélváróban kihelyezett gyűjtődobozba is bedobhatja. Felmerülő kérdés esetén a 1818-as zöldszámon a Kormányzati Ügyfélvonalon keresztül kérhető segítség.
A dolgozók biztonságáért
Az ügyfelek, valamint az ügyfélszolgálatokon dolgozó kollégák biztonsága érdekében a kormányhivatal számos, ügyintézést könnyítő intézkedést vezetett be. Ezek a változások érintik a kormányhivatalok foglalkoztatási osztályain történő ügyintézést is. 2020. március 18-tól csak előzetes időpontfoglalással érkező ügyfeleket fogadnak a kormányablakok, okmányirodák és minden egyéb kormányhivatali ügyfélszolgálat. Az ügyfelek és az ügyintézők védelme érdekében a kormányablakokban és az okmányirodákban tehát nincs lehetőség sorszámot húzni, az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással lehetséges.
Időpontot foglalni ügyfélkapus azonosítóval a megújult magyarorszag.hu oldalon, illetve ügyfélkapu-regisztrációval nem rendelkező ügyfeleknek a 1818-as éjjel-nappal ingyenesen hívható telefonszámon lehet.
KZS
Elektronikus úton intézhető ügyek