2020.06.11. 15:24
Megtévesztő módon tájékoztatta ügyfeleit a vállalat
Az MNB 24 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az OVB biztosításközvetítő többes ügynökökre.
Fotó: Illusztráció / Shutterstock
Az OVB megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát – derült ki az MNB közleményéből. A fogyasztóvédelmi célvizsgálat eredménye szerint a cég megbízott közvetítői által küldött ügyfél-tájékoztató levelekben megtévesztő, valótlan állításokkal próbálta ügyfeleit nyugdíjbiztosítás kötésére ösztönözni, majd elzárkózott a felelősségtől, ezeket magánakciónak minősítette.
Valótlan állítások
A jelentésben szerepel, a vállalat tájékoztató levelei valótlan állításokat közöltek, illetve a valós tényeket megtévesztésre alkalmas módon, a vélt vagy valós piaci folyamatokat önkényesen, egyoldalúan negatív felhanggal jelenítették meg. Ilyenek voltak „a már régen elavult…önkéntes nyugdíjpénztárak hamarosan megszűnnek létezni a jelenlegi formájukban” és a „nyugdíjkötvény nem fog biztonságos megtakarítást nyújtani” kifejezések.
A Napló megkérdezte Berényi Zsófia marketingszakértőt, egy ilyen bírság milyen hatással járhat egy vállalkozás megítélésére.
Negatív visszhang
– Véleményem szerint egy adott termék vagy szolgáltatás marketing-kommunikációja mindig tartalmazza a vásárlás vonzóbbá tételét és az értékesítés elősegítését. Nem mindegy azonban, hogy a cégek ezeket a tényleges, pozitív haszonra vagy tulajdonságra hegyezik ki, vagy tevékenységük során egy másik szolgáltató termékeinek negatív tulajdonságait emelik ki – fejtette ki véleményét a szakértő. Hozzátette, azáltal, hogy a szolgáltató csak az értékesítésig és a szerződésmegkötésig tartja a kapcsolatot, majd nem vállalja a felelősséget, nagyobb és negatív visszhangot eredményezhet, mely következtében csorbulhat a fogyasztói bizalom is. – A nagyobb vállalkozásoknak is követniük kellene azt az örök érvényű igazságot, miszerint jobb kétszer kérdezni, mint egyszer hibázni – zárta értékelését Berényi Zsófia.
Szilágyi Gergő