2021.09.17. 19:43
Mire figyeljünk lakáseladás előtt?
Néhány apróság is rengeteg pénzt jelenthet, ha értékesítenénk az ingatlanunkat.
Ajánlatos kijavítani a hibákat, így is növelve az ingatlan értékét, illetve jó benyomást keltve a vevőben | Illusztráció: MW-archív
Fotó: DODÓ FERENC
Semmi trükk, semmi átverés – pusztán eltakarítjuk a múltunk nem kívánatos elemeit eladásra szánt ingatlanunkból. A szakemberek sokszor a teljesen formális, semleges, világos színű újrafestésre esküsznek, hiszen egy ilyen módon átalakított otthon üres vászonként fogadja az érdeklődőket, akik a saját álmaikat tudják a „tiszta lapra” odaképzelni. A Hajdú-bihari Napló Kiss Sándor értékbecslő, ingatlanközvetítő szakembert kérdezte a százezreket, akár milliókat érő javítások fontosságáról.
Biztosan találkoztunk már olyan eladó ingatlannal, mely azt üzeni a lehetséges vevőknek: „úgyis túladunk rajta, nem költünk már rá”, ez pedig jelentős érdeklődéshiányt, esetleg alacsonyabb árat válthat ki a valósnál. Kiss Sándor szerint az ingatlan eladása előtt hatványozottan fontos, hogy a lakást, házat felkészítsük az érdeklődők számára.
Nem kozmetikázni kell, hanem az alapvető dolgokat rendbe tenni. Bármi javítandó van, a problémát véleményem szerint orvosolni kell, hogy minden működőképes legyen. A megtekintések alkalmával ugyanis nagyon fontos az első benyomás, legyen rendbe szedett, világos, szellőztetett és tiszta az ingatlan, és lehetőleg ne főzés vagy nagytakarítás, mosás közben várjuk a látogatót
– emelte ki a szakember, hozzátéve, az sem hátrány, ha nincs otthon az egész család, ne érezze a látogató, hogy zavarja az ott élőket, esetleg, hogy sietnie kell a nézelődéssel.
Önmagában még nem elég
Kiss Sándor szerint jó jel lehet, ha a legfontosabb kérdések megválaszolására felkészülve fogadjuk a vevőket. Úgy álljunk a látogatóhoz, ahogy mi is elvárnánk fordított helyzetben. Otthonunk kicsinosítása, rendbetétele azonban önmagában nem jelent még egyértelmű sikert, ehhez ugyanis a „megfelelő reklámra” is szükség van. Hiába tágas, szép, kellemes környéken elhelyezkedő az ingatlan: ha nem megfelelően közvetítjük az erősségeit, bizony akadályokba ütközhetünk. – A hirdetésnek figyelemfelhívónak kell lennie, legfontosabb a jó fotó, illetve a korrekt bemutatás. El kell fogadni, hogy ingatlanunkat ma már nem biztos, hogy a szomszéd utcából érkezők fogják megvenni, lehet, hogy az ország távoli részéből jönnek majd érdeklődni, vagy akár külföldön élők keresnek majd bennünket. Ezeket az embereket olyan prezentációval kell tudni kiszolgálni (több fotó, alaprajz, esetleg háromdimenziós virtuális séta), amely hitelesen megerősítheti érdeklődésüket – összegezte Kiss Sándor, hangsúlyozva, utóbbi művelethez szakember felkeresése ajánlott.
Péter Szabolcs