2008.02.25. 11:44
Széles Gáborékat érdekli a buszüzlet
<p>Debrecen-A Hajdú Volán vezetői még vizsgálják a lehetőségét annak, hogy a vállalat elinduljon-e (illetve, elindulhat-e egyáltalán) a debreceni önkormányzat által a menetrend szerinti buszos személyszállításra kiírt nyílt pályázaton.</p>
A Hajdú Volán vezetői még vizsgálják a lehetőségét annak, hogy a vállalat elinduljon-e (illetve, elindulhat-e egyáltalán) a debreceni önkormányzat által a menetrend szerinti buszos személyszállításra kiírt nyílt pályázaton.
A Széles Gábor féle Ikarus-csoportnál is felkapták a fejüket a tender hírére - tudta meg a Napló.
Súlyos milliárdok
A pályázat - melynek beadási határideje július 31-e - értelmében az önkormányzat nyolc évre köt szerződést a leendő szolgáltatóval, aki a munkár a jövő év júliusában kezdhetné el.
Zilahi-Sebess Géza, a Hajdú Volán Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a kiírásban olvasható szigorú műszaki paramétereknek egyetlen magyarországi Volán vállalat sem felel meg.
A szakember hozzátette, hogy az európai járműárakat ismerve a tender teljesítése a leendő szolgáltatótól mindenképpen többmilliárd forintos invesztíciót kíván meg.
"Hangsúlyozom, hogy az európai autóbuszárak ismeretében, hiszen mondjuk a kínai vagy a koreai járműárakat nem ismerem. Igaz, hogy ezek az európai piacon még nem voltak jelen, aminek az az oka, hogy mem tudták teljesíteni a szigorú európai szabványokat" - jelentette ki a cégvezető.
A Napló munkatársa körülnézett kicsit a szakmában, arról érdeklődve, hogy mégis mennyire kell zsebbe nyúlni annak, aki komolyan veszi a debreceni buszprojektet.
Magukat megnevezni nem akaró informátoraink egybehangzóan állították: a kiírásban szereplő klímás szóló autóbusz ára újonnan mintegy 50 millió, ugyanez csuklós kivitelben 73-75 millió forint.
Ez pedig azt jelenti (tudván, hogy a Hajdú Volán ma 168 busszal látja el a helyi személyszállítást a megyeszékhelyen), hogy egy új járműflotta kiállítása valahol nyolcmilliárd forint körüli összegre rúg.
"Vannak tapasztalataink..."
Nyilván nem véletlenül terjed a pletyka Debrecenben arról, hogy ezt a pályázatot gyakorlatilag a Széles Gábor féle Ikarus-cégcsoportra írták ki, hiszen milliárdos invesztícióra kevesen képesek itthon ebben a szakmában.
Iván Endre, az Ikarusbus Járműgyártóés Értékesítő Kft. stratégiai tanácsadója egyfelől "ökörségnek" nevezte a feltételezést, hogy "a pályázatot Szélesékre írták volna ki", másfelől viszont elismerte, hogy érdekli őket az üzlet.
-Cégcsoportunk nemcsak a megfelelő alacsonypadlós autóbuszok előállítására képes, de szolgáltatási tapasztalatokkal is rendelkezünk.
Jelen idő szerint itthon és külföldön (például Kassán, Érsekújváron vagy Komáromban) mintegy ezer autóbuszt köztlekedtetünk helyi és helyközi forgalomban egyaránt.
Most ismerkedünk a debreceni pályázat részleteivel, de mindenképpen érdekel minket az üzlet - fogalmazott kendőzetlenül a Napló érdeklődésére Iván Endre.
Petneházi Attila
E-mail:[email protected]
Buszt,de milyet? |
A pályázat szigorú kritériumokat fogalmaz meg a leendő autróbuszok tekintetében: 1. A járműállomány legalább fele egységes gyártmányú legyen 2. A járműpark legfeljebb három gyártmányból tevődhet össze 3. Mindegyik jármű alacsony padlós legyen 4. Rokkantrámpával szereljék fel a buszokat 5. GPS alapú utastájékoztatási rendszerük legyen 6. Legalább minden második légkondícionált legyen |