Helyi közélet

2008.05.08. 09:34

Újabb haladék a vasúti vonalak megszüntetésig

<p>Hajdú-bihar - Életképes vonal lenne, de talán a kalauz által feketén eladott jegyek miatt „kevés az utas”. Ismét haladékot kapott az a 12 vasúti szárnyvonal, mely május végi megszűnésre volt ítélve.</p>

Az egyeztetési tárgyalások lelassultak a kormányzati struktúra átalakítása miatt, és a befejezésük így tovább húzódik, addig pedig, nem szeretnék, hogy az érintett települések közlekedéshez való alapvető joga megsérüljön, indokolta a döntést a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium hétfőn kinevezett minisztere, Szabó Pál.
Januárig még biztosan jár majd a Tiszalök – Ohat-Puszakócs vonalon a lokomotív, mely megyénkben 6 települést érint, de ez még nem jelenti, hogy „megmenekültek” a racionalizálástól. Megkérdeztük a polgármestereket mivel érvelnének a vonal megtartása mellett. Négyen az érintett települések vezetői közül határozottan a vonal fenntartása mellett kardoskodtak. Ellenben Folyás polgármestere, Mályi Lászlóné úgy fogalmazott: a helyi lakosság már nem tart rá igény, de a többi település érdekében fontosnak tartja, hogy megmaradjon a vasúti közlekedés, bár akár a célszerűséget szemelőtt tartva azt is felajánlaná, hogy náluk ne álljon meg a szerelvény. – Nálunk inkább csak a Polgárra járó diákokat érintené a változás, akik így nem tudnának eljutni az iskolába – mondta Szincsák Ferenc, Egyek polgármestere. A tiszacsegeieket viszont akár a turizmus fellendítésében is hátráltatná az intézkedés, hiszen náluk még a helyi tömegközlekedés kialaítására is felmerült az igény az elmúlt években. De többen is említették mindemellett a polági beruházások hosszútávú hatását. – Ne csak az elmúlt évek felméréseit vegyék alapul, vegyék figyelembe a térségben rejlő lehetőségeket is, hiszen a gazdasági fellendülés, melyet a polgári ipari park, az archeopark és a közeljövőben megépülő outlet center hozhat, mind alátámasztják a szárnyvonal szükségességét, nemcsak teher-, hanem személyszállítási szempontból is – érvelt Tóth József, Polgár első embere. Többen is említették, hogy a MÁV-nál érdemes lenne egy belső vizsgálatot tartani, hiszen többször is előfordult, hogy a kalauz „saját zsebre dolgozott”, azaz a jegy áránál kevesebbért utazhattak, de nem kaptak róla tiketet.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában