2012.06.30. 21:37
Válság, több hullámban
Debrecen - Az OMP Autóház első féléves értékesítési adatai némi reménnyel kecsegtetik a tulajdonost.
Debrecen - Az OMP Autóház első féléves értékesítési adatai némi reménnyel kecsegtetik a tulajdonost.A hazai gépjármű-márkakereskedelemben a válság első hulláma még 2009-2010-ben söpört végig az ágazaton (kereskedések dőltek be a fővárosban, több megyeszékhelyen és kisebb településeken), ezt azonban a hajdú-bihariak még viszonylag megúszták.
Jön a második
Orbán András, az OMP Autóház tulajdonosa szerint most jön a második hullám, ami már megyénkben is szedi az áldozatait. "Négy évvel a válság kezdete után szinte mindegy, hogy valakinek van-e hitele vagy sem, hiszen a vállalkozások felélték a tőkéjüket, a kereskedők évek óta "táskában hordják vissza" a profitot, amit a szebb időkben megtermeltek. Vannak, akik próbálnak kiszállni a mókuskerékből, csakhogy sokan ugyanúgy "beleszorultak" az autószalonjukba, mint sok vásárló a hitelre vett autójába" - fogalmazott szimbolikusan a szakember, aki szerint most egy-két multi akár strómanokon keresztül is igyekszik megvetni a lábát a piacon.
A négy márkát (Citroen, Kia, Peugeot és Volvo) forgalmazó cég idén eddig 10-12 százalékkal növelte az újautó-eladásait, ami annak tudható be, hogy ők már tavaly "meglátták a gödör alját". Átadásban száz darab fölött járnak (a regisztrációs adó miatt sokan az új kocsi átvételét idénre halasztották), és bár a megrendelések terén van még javítanivaló, összességében mérsékelt optimizmussal tekintenek a jövőbe.
HBN