2012.09.13. 17:27
A harmónia jegyében ajánlják régiónkat a turistáknak
Debrecen - A turizmus az ország második legfontosabb iparága melyből jelenleg közel 300 ezren élnek meg.
Debrecen - A turizmus az ország második legfontosabb iparága melyből jelenleg közel 300 ezren élnek meg.Országszerte turisztikai tanácskozásokat tartottak a Magyar Turizmus (MT) Zrt. munkatársai a turisztikai régiók szolgáltatóival közösen "13-án 2013-ról" címmel, melynek fókuszában a jövő évi marketing tervek közös kialakítása állt. Debrecenben a Kölcsey Központban Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója köszöntötte a megjelenteket, s rögtön rátért a marketing terv kidolgozásának folyamatára, melyet már korábban, még a vázlatos elképzelések idején is a szolgáltatókkal közösen, a régiót alkotó három megye székhelyén zajló találkozókon alkottak, s melynek végleges változatát a tervek szerint november 27-én mutatják be.
Elöljáróban azonban előbb bemutatta a jelenlévők többsége által már jól ismert MT Zrt.-t, mely száz százalékban állami tulajdonú marketing szervezet, melynek legfőbb célja, hogy Magyarországot úticélként promótálja. Fontos feladatai között emlíetette az arculatépítést, a regionális turisztikai kezdeményezések támogatását, illetve a kínálatok egységesítését és az egyes desztinációk összekötését stb. Mindezek mellett azonban külön kiemelte, a Magyar Turizmus nem vállalhatja át a szolgáltatók teljes marketing tevékenységét, hiszen nem ezért jött létre. - Az MT Zrt. egy olyan ernyőszervezet, mely segít összefogni a szolgáltatókat, hogy együtt hatékonyabban tudják megcélozni az utazóközönséget - mondta Horváth Gergely. Beszámolt arról a szervezeti változásról is, mely július elsejével az Agrármarketing Centrum és az MT Zrt. egyesülését hozta. Hangsúlyozta, az agrárium megvan a turizmus nélkül, ám ez fordítva nem igaz, ezért is szerencsés a két szervezet összevonása, a kommunikáció összehangolása, egymás eszközeinek, gyakorlatának átvétele, az eddigi tapasztalatok hasznosítása.
A vezérigazgató kis statisztikai betekintést is nyújtott a tavalyi statisztikai adatokba. Elhangzott 2011-ben több mint 8 millió vendég fordult meg Magyarországon, ami 2010-hez képest 7,3 százalékos emelkedést jelent. A vendégéjszakák esetében 5,4 százalékos emelkedés volt, összesen 20,6 millió éjszakát töltöttek el hazánkban a kül- és belföldi turisták. Horváth Gergely elmondta, úgy tűnik megindult a válságból való kilábalás, s a 2007-es legutóbbi csúcshoz képest is minden téren növekedést ért el a hazai turizmus kezdve a szállodai kapacitások növekedésétől, a szálláshelyek besorolásának minőségi javulásáig. - Ezt a növekedési ütemet kell fenntartani! - jelentette ki utalva arra, hogy koránt sem lehet még hátra dőlni, hiszen ezek a számok még nagyon messze vannak a kitűzött céloktól.
Az idei adatokról szólva elmondta a 2012 januártól-júliusig tartó időszakában 8,1 százalékkal nőtt a külföldi vendégéjszakák száma, a szállodákban ez az arány 10,3 százalék. Csökkent azonban a belföldi vendégéjszakák száma az egyéb szálláshelyeket, míg a szállodákban 1,7 százalékkal nő, ami továbbra is azt támasztja alá, hogy a magyarok itthon továbbra is inkább a minőséget tartják szem előtt.
A 2013-as tervekről szólva kiemelte továbbra is mindenkinek partnerséget ajánlanak, céljuk, hogy tovább erősítsék és segítsék a hazai turisztikai desztinációkat. Belföldi kommunikációjukban jövőre is a "Magyarország, mint márka" lesz a vezető, melyhez országos és regionális startégiai termékkampányok csatlakoznak népszerűsítve példál ősszel a borfesztiválokat, szüreti napokat stb. Külföldön szintén országunk, mint turisztikai célpont népszerűsítése lesz a fókuszban, s olyan startégiai termékeket fognak népszerűsíteni, mint az Észak-Alföldi Régió számára legfontosabb egészségturizmus.
Horváth Gergely elmondta, 2013-ban az utazást, mint élményt, mint az utazáskor elérni kívánt életérzést akarják egy-egy hangulat köré csoportosítani, ezért az évet felosztották 4 turisztikai évszakra.
Január, február, november és december hónapok a "harmónia" érzését hivatottak közvetíteni, s leginkább az Észak-Alföldi Régió egészségturizmusát fogják ekkor hangsúlyozni. Március, április, május az "ébredés", azaz aktív turizmus időszaka (Balaton, Észak-Magyarország, Tisza-tó). Június, július, augusztus a "zsongás", a vízparti turizmus és fesztiválok hónapjai lesznek. Míg szeptember és október a "derű" időszaka és elsősorban a bor és gasztronómiai rendezvények népszerűsítése a cél ekkor.
A vezérigazgató továbbá arról is beszámolt, megújulnak eddig használt médiacsatornáik. A www.itthon.hu és a www.gotohungary.com is új arculatot kap. Mindezeken túl nagyobb hangsúly kívánnak helyezni 2013-ban az online és mobil applikációs megjelenésekre, s növelni kívánják a social media jelenlétet is (facebook, twitter stb.).
Nem szabad csodára várni, a turisztikai szolgáltatóknak is lépnie kell az ernyőszervezet felé, hogy hatékony lehessen az együttműködés - summázhatók a vezérigazgató által elmondottak.