2013.04.30. 09:59
Mehet az autó a "kukába"!
Debrecen - Vigyázat! Tavasszal több a totálkáros autóbaleset és az autólopás Magyarországon.
Debrecen - Vigyázat! Tavasszal több a totálkáros autóbaleset és az autólopás Magyarországon.A tavaszi időszak általában a nagy töréskárok ideje. A biztosítási szaknyelven "gazdasági totálkárral" végződő balesetek főleg a saját autóflottát fenntartó vállalatokat érintik. Magyarországon a vállalatvezetők ez ellen főként úgy védekezhetnek, hogy a helyes sebesség és követési távolság megtartására késztetik munkavállalóikat, és kilátásba helyezik a saját hibás káresetek önrészének áthárítását a gépjárművezetőre. De tavasszal nemcsak a medvék bújnak elő barlangjukból, hanem az autótolvajok is aktivizálódnak.
Nem véletlen
Télen a rossz időjárási és útviszonyok mellett általában alacsonyabb sebességgel közlekednek az autósok, ezért ugyan gyakoribbak a káresemények, viszont többnyire kis kárértékű – legtöbbször rácsúszásos – balesetek történnek. Az előttünk álló tavaszi időszak viszont már a nagy töréskárok ideje. Ács Tamás, a CIG Pannónia EMABIT Zrt. kárrendezési igazgatója, ezt így magyarázza: a hóolvadást követően a sofőrök egyre magabiztosabban kezdenek vezetni, ugyanakkor a kora tavaszi időjárás könnyen gonosz tréfát űzhet velük. Mivel a vállalatoknak a tehergépjárművel történt káresetek többségében számolniuk kell a rakomány leselejtezésével, a gépjármű pótlása miatt kieső teljesítménnyel, illetve az új jármű beszerzésével járó költségekkel, a vállalatok igyekeznek a minimumra szorítani a flottás balesetek számát. A biztosító tapasztalatai szerint az egyik leghatásosabb eszközük, ha kilátásba helyezik a saját hibás káresetek önrészének áthárítását a gépjármű vezetőjére, teszi hozzá Ács Tamás.
Figyeljünk a kulcsra
A közlekedési balesetek mellett tavasszal is jellemző marad a teljes lopáskár, amely vezeti a legmagasabb kárösszegű káresemények listáját, teszi hozzá Ács Tamás, aki felhívja a figyelmet arra, hogy a lopáskárok ellen elsősorban a gépjárműkulcsok felelős használati rendjének kiépítésével tehetnek sokat a flottatulajdonosok. A CIG Pannónia tapasztalatai azt mutatják, hogy a dolgozók sokszor hagyják őrizetlenül, vagy könnyen hozzáférhető helyen – irodai íróasztal, munkapult, nyilvános helyen hagyott kabát, zseb stb. – a flottás gépjárművek kulcsait, ezek után már csak percek kérdése, míg a tolvajok megtalálják a parkoló gépjárművet is.
HBN