2015.01.20. 17:35
Ugyanannyi marad a sofőröknél
Debrecen - A Hajdú Volán jogutódja nem emeli sem a jegyek, sem a bérletek árát.
Debrecen - A Hajdú Volán jogutódja nem emeli sem a jegyek, sem a bérletek árát.
Cáfolta azt a pletykát a Hajdú Volán Zrt. jogutódja, a három megyében működő, miskolci székhelyű Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatója, mely szerint a beolvadás miatt csökken majd a buszvezetők fizetése. Dr. Sárközi György közlése szerint a Hajdú Volán gépkocsivezetői 2014-ben havonta átlagosan bruttó 202 252 forintot kerestek, és ettől kevesebbet ezután sem fognak.
Szinte minden a régi
Mint megtudtuk, az új cég három leánytársasága, a Hajdú Volán, a Borsod Volán és a Szabolcs Volán 2014 decemberében azonos tartalommal megkötötte a reprezentatív szakszervezetekkel a kollektív szerződéseket, melyekben a társaságok munkavállalóinak munkaidejét, juttatásait szabályozták. A vonatkozó európai uniós szabályok szerint a maximális vezetési idő eddig is két hét alatt legfeljebb 90 óra lehetett, ezt nem korlátozza a társaság.
Az átalakulás során a pótlékok mennyisége és mértéke változott, de a szakszervezetekkel kötött megállapodás értelmében a gépkocsivezetők alapbérét úgy fogja a társaság kompenzálni, illetve a későbbiekben módosítani, hogy az nem jelent jövedelemkiesést – állította a cég vezetője.
Hozzátette: ugyanakkor a célok elérése érdekében vezetői szinten kisebb racionalizálás, létszámcsökkenés történt.
Magasabb színvonalon
A vállalat vezérigazgatója közölte, hogy az átalakítás a 2010-ben megfogalmazott kormányzati szándéknak megfelelően a közösségi közlekedés hatékonyságának növelése érdekében vált szükségessé. A volántársaságok tulajdonosa, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. 2012-ben döntött a hat régiós központi társaság megalapításáról.
Az átalakítással szembeni elsődleges elvárás – a szolgáltatások fejlesztése mellett – a költségtakarékosság, a működési hatékonyság fokozása. Nem tervezik a járműállomány és az infrastruktúra arculatának azonnali megújítását. Az új logók először várhatóan az újonnan forgalomba állított járműveken tűnnek majd fel.
Az átalakítástól hosszabb távon azt várják, hogy a vállalat felkészüljön az Európai Unió által elvárt 2017-es piacnyitásra. Ennek megfelelően az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. elkészítette az autóbusz-rekonstrukciós programját, melynek remélt megvalósítása esetén a járműállomány átlagéletkora régiós szinten a jelenlegi csaknem 14 évről 10,1 évre csökkenhet – ismertette Dr. Sárközi György.
Mostani árakon és rendben
Az átalakulás és a névváltozás az utazóközönség számára semmilyen teendővel nem jár. A jegyek, bérletszelvények változatlan feltételekkel, változatlan tarifákkal vehetők igénybe. A menetrend sem változik!
A megszűnő társaságok honlapjai (borsodvolan.hu, hajduvolan.hu, szabolcsvolan.hu) egyelőre továbbra is frissülnek, tartalmazzák az aktuális utazási és egyéb információkat. A régiós weboldal fejlesztés alatt áll – közölte az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. PR menedzserre, Ujj Zsuzsanna.
HBN-OCs
Cikkünkhöz a Facebookon szólhat hozzá:
(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/hu_HU/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, script , facebook-jssdk ));
// ]]>