2017.06.24. 16:02
A hangulat és az ár dönt a diákok borválasztásában
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Az ár, a márka és a hangulat befolyásolja leginkább a magyar egyetemisták borválasztását.
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Az ár, a márka és a hangulat befolyásolja leginkább a magyar egyetemisták borválasztását.
Kevésbé foglalkoztatja a magyar egyetemistákat a bor évjárata és származási helye, míg az adott márka ismertsége, az ital ára, a hangulat és az alkalom inkább befolyásolja borválasztásukat – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem felméréséből, amelyben az egyetem több mint 250 hazai és külföldi hallgatóját kérdezte meg borfogyasztási szokásairól. A Magyarországon tanuló külföldiek számára is az ár és a hangulat a borválasztás döntő szempontja, a márka ismertsége és az alkalomnak megfelelő bor kiválasztása azonban számukra nem prioritás. A döntésnél a tesztek, értékelések sincsenek hatással a fiatalokra.
A megkérdezett külföldi és magyar hallgatók hasonló mértékben árérzékenyek egy üveg bor megvásárlásakor. A hazai diákok 44 százaléka, míg a nemzetközi egyetemisták 42 százaléka 1000-2000 forint között vásárol saját fogyasztásra, de mindkét csoportban a válaszadók kevesebb, mint ötöde szerzi be 1000 forint alatt kedvenc italát. A magyar egyetemisták közel ötöde vásárol 2000 – 3000 forintért bort, minden tizedik megkérdezett pedig 3000-4000 forintot is hajlandó kifizetni a magasabb minőségért. A válaszadó külföldiek 14 százaléka általában 4000 forint feletti összeget szán erre.
HBN