Helyi közélet

2017.07.26. 14:15

Útba nem igazító debreceni táblák

Debrecen - A rosszul működő elektronikus tájékoztató táblák helyett a jövőben más megoldásban gondolkodnak.

Debrecen - A rosszul működő elektronikus tájékoztató táblák helyett a jövőben más megoldásban gondolkodnak.

A turistaszezon kezdete óta egyre több kiránduló, kikapcsolódni vágyó érkezik a cívisvárosba. Bár manapság jellemzően az internet vagy az útikönyvek segítségével már felkészülten érkeznek a látogatók, előfordulhat, hogy a vendégeknek szükségük van információkra. Ezeknek az igényeknek a kielégítésére szereltek fel a város öt frekventált pontján – a Kossuth téren, a Nagyállomásnál, a Fórumnál, a Piac utcai Tour­inform Irodában, illetve az Aquaticum Élményfürdőben – érintőképernyős elektronikus táblákat.

A többnyelvű eszközök funkciójuk szerint egyebek mellett a debreceni és a hortobágyi látnivalók, szállás-, valamint vendéglátóhelyek leírásaival, programajánlatokkal látnák el az érdeklődőket. A több millió forintos uniós forrásból felszerelt érintőképernyős eszközök tapasztalataink szerint egyáltalán nem, vagy csak részben működnek. Az egyetemnél lévő terminál – a helymeghatározást kivéve – tökéletesen funkcionál, a főtéren és a Nagyállomásnál lévők is üzemelnek, bár az érintőképernyők gyakorlatilag használhatatlanok, míg ott jártunkkor az élményfürdőben és a Tourinform irodában lévő pultok ki voltak kapcsolva.

Igény van rá

A Hajdú-bihari Napló érdeklődésére Halasi Csaba, a Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület vezetője elmondta, szerződésben állnak egy céggel, amelynek a szakemberei, ha hibabejelentés érkezik, elhárítják a problémát, de ennek ellenére valóban előfordul, hogy nem működik a szolgáltatás.

Látjuk, hogy a turisták részéről van igény az efféle tájékoztatásra, és törekszünk is arra, hogy kiszolgáljuk az igényeiket. Mi is érzékeljük, hogy nem funkcionál optimálisan a rendszer, de ennek több oka van."

– A legfőbb problémát az internetkapcsolat jelenti. Az évek folyamán felvettük a kapcsolatot az összes szolgáltatóval, de sajnos egyiknek sem sikerült stabilan működő hálózatot kiépíteni. A Kossuth téren próbálkoztunk mobilinternettel is, de a megoldást egy optikai kábel jelentené, ahhoz viszont fel kellene szedni a térköveket. A többi terminálnál is hasonló gondok vetődnek fel időnként, a Piac utcai Tourinform irodában pedig az ott dolgozók naprakész információkkal állnak rendelkezésére ide érkezőknek.

Az elektronikus táblák lassan ötévesek, és az a pályázat, amelynek részeként telepítették őket, az év végén lejár, így lehetségessé válik átgondolni, hogy milyen formában működjön tovább az információs rendszer. – Az öt év alatt rengeteget fejlődött a technika, és már keressük annak a lehetőségét, hogy miként tehetnénk jobbá a rendszert. Az elképzelések alapján inkább több kisebb információs pultot létesítenénk szállodákban, bevásárlóközpontokban, köztereken vagy azokban a közintézményekben, ahol gyakran megfordulnak az emberek – vázolta az elképzeléseket Halasi Csaba.

HBN–Molnár Szilárd

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában