2017.12.09. 10:39
Veszélyesebb a defekt, ha téli úton történik
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - A téli időszakban nagyobb közlekedésbiztonsági kockázat a defekt, mint nyáron. A Bridgestone statisztikái szerint a defektek 23%-a sötétedés után következik be, 50%-a pedig lakott területen kívül, sötét, nehezen belátható útszakaszokon.
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - A téli időszakban nagyobb közlekedésbiztonsági kockázat a defekt, mint nyáron. A Bridgestone statisztikái szerint a defektek 23%-a sötétedés után következik be, 50%-a pedig lakott területen kívül, sötét, nehezen belátható útszakaszokon.
A biztonságos téli autózás érdekében a régi téli abroncsunkat akkor kell újra cserélni, ha az abroncs profilmélysége 4 mm alá csökken. Ilyenkor ugyanis jelentősen veszít tapadóképességéből az abroncs, a gépjármű pedig nehezebben irányítható, mert az abroncs nem tudja elvezetni a vizet, a havat, vagy a hókását a kerék alól – mondta Hunyadi Szabolcs üzletágvezető.
Élete során minden vezető átlagosan 6 defektet kap. A javítás és a kerékcsere akár 1 órát is igénybe vehet, ami rendkívül veszélyes lehet az autópályákon vagy országutakon. A hideg idő beálltával a mintegy 3 millió magyar autótulajdonos közül minden évben 300 ezer autós cseréli le a régi téli abroncsait újakra. A cég adatai szerint a magyar autótulajdonosok jellemzően 4, de akár 5 téli szezonon keresztül is használnak egy szett téli abroncsot.
A magyar autótulajdonosok Van olyan gumiabroncs is, ami a megerősített oldalfalainak és a csúcstechnológiájú hűtőbordáinak köszönhetően lehetővé teszi, hogy a gépjárművezetők defekt esetén is megőrizzék uralmukat a jármű felett, és 100%-os irányíthatóság mellett akár 80 km/óra sebességgel további 80 km-t is megtegyenek egy gumiszervizig. Így nem a defekt helyszínén, sokszor egy-egy forgalmas út szélén félrehúzódva kell kereket cserélniük, hanem biztonságosan elautózhatnak a legközelebbi gumiszervizbe.
HBN