2019.06.02. 15:03
Tagozatos kirándulások: jó szórakozás és hasznos ismeretek halmaza
Fontos, hogy lépjünk ki a tanteremből, és gyakorlati feladatokon át szerezzünk valós tapasztalatot.
A Hőgyes Endre Gimnázium 44 tanulója 2018. november 16-án két kísérőtanárral a fővárosba utazott, ahol a Budapesti Műszaki Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kara Nyitott laborok délutánja címmel laborlátogatást szervezett az érdeklődő diákoknak. Nemcsak a felsőbbévesek, hanem a 9. és 10. évfolyamon a felfedező természet képzésben részt vevők, illetve a 9. a történelem–kommunikáció–informatika tagozatos tanulói is részt vettek a kiránduláson. Napsütéses szép időben érkeztünk meg a Gellérthegyre. Ezután a BME-re mentünk, és csoportokba osztva kezdetét vette a laborok látogatása. Kipróbálhattuk a virtuális valóságot, a kiterjesztett valóságot, láttunk programozott robotokat, bevezettek minket a LED-ek világába. Majd a mesterséges intelligencia fogalmával ismertetett meg bennünket egy informatikushallgató. Kicsit fáradtan, de élményekkel gazdagodva értünk haza.
Médiaguruk lettünk – egy kicsit
Ellátogathattunk 2019. április 26-án a Bűvösvölgy Médiaértés- és Oktatóközpontba, ahol különböző kreatív területeken próbálhattuk ki magunkat. Ilyen volt a rádiózás, filmkészítés, újságírás, híradózás és reklámkészítés, amiből csak háromra volt idő ugyan, de mindegyik nagyon élvezetes volt.
Csapatokra osztottak minket színek szerint, és egy nagyon kedves kísérővel együtt belemélyedhettünk ezen területek rejtélyeibe. Örülök, hogy kipróbálhattam ezt az oldalamat is, megismerhettem és együtt dolgozhattam ilyen tehetséges emberekkel, akikkel mind azon voltunk, hogy közös tudásunkból kihozzunk valamilyen klassz produktumot! 2019. január 30-án Budapestre látogattunk el a Természettudományi Múzeumba, valamint a Csodák Palotájába a 9. a felfedező természettudományok tagozatával, a 10. a biológia–kémia orientált csoportjával és a fizika, biológia, kémia fakultációs tanulókkal. Felderítő utunkat a Magyar Természettudományi Múzeumban kezdtük, ahol kétféle kiállítást tekinthettünk meg, melyek közül az első terem a korallzátonyok élővilágát mutatta be élő, valamint élettelen halakkal, korallokkal, csillagokkal és más-más vízi élőlényekkel. Második kiállításunkon kőzeteket, ásványokat figyelhettünk meg, és dinoszauruszok lekicsinyített vagy életnagyságú másait lehetett megtekinteni.
Miután végeztünk a Magyar Természettudományi Múzeumban, ellátogattunk a Csodák Palotájába. Itt fizikával kapcsolatos kísérleteket figyelhettünk meg, melyeket tudásunk mélyítésének érdekében mi végezhettünk el, tréfás kísérleti utakon keresztül.
Benne voltunk a tévében is!
Az idei félév márciusában a hajdúszoboszlói városi televíziónál volt lehetőségünk több alkalommal is betekintést nyerni a média ezen részének a működésébe. A 10. a kommunikáció tagozatos diákjait Váradi Orsolya magyar szakos tanárnő kísérte el.
Egyrészt megismerkedtünk a mögöttes, kamerán túli munkával. Részletes képet kaptunk egy-egy hír megszületéséről és annak feldolgozásáról. Az elkészült scriptnek hála teljes képet kapunk egy-egy adás megszületésének folyamatáról. Sok múlik a munka ezen részén, hiszen lehet, hogy elsősorban a képi anyag az, mely megragadja a néző figyelmét, de az audiorésze is fontos, hiszen itt hangzanak el a lényegi információk.
Néhányunknak nagyobb izgalmat jelentett a program másik, gyakorlati része, hiszen kipróbálhattuk magunkat hírolvasóként. Nemcsak a szép kiejtés, valamint a kellemes hang bír nagy jelentőséggel ebben a szakmában, de fontos az elegáns megjelenés és a nagy mosoly is.
Újdonság és érdekesség volt a súgótábla. Bár eleinte szokatlan volt, és adódtak nehézségek, de hamar megtanultuk „kezelni”. Lényegében a felolvasandó szöveg, hír folyamatosan megy. A legjobb, ha a hang és a tábla szinkronban van egymással, így elkerülhető az esetleges hadarás vagy éppen a túl lassú olvasás.
Fontosnak tartom, hogy ne csak „száraz” elméleti órákon üljünk és barátkozzunk a tananyaggal, hanem lépjünk ki a tanteremből és olykor a saját komfortzónánkból, és gyakorlati feladatokon át szerezzünk valós tapasztalatot.
Györfi Tünde 9. E, Sándor Blanka 11. d, Horváth Kata, Peterman Lili, Thuri Enikő 10. – Hőgyes Endre Gimnázium, Hajdúszoboszló