2020.03.24. 10:55
A telefonálók leginkább információkat gyűjtenek
A járvánnyal kapcsolatban telefonos ügyfél-tájékoztatót működtet március 18-ától kezdődően a debreceni önkormányzat; az első napok tapasztalatairól érdeklődtünk.
20200318 Debrecen fotó: Matey István MI Hajdú-Bihari Napló Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala telefonos ügyfélközpontot működtet.
Fotó: Matey István
Március 18-án 145, március 20-án 110, míg 21-én 11 óráig 77 hívást fogadtak a kollégák az információs szolgáltatás három vonalán – közölte érdeklődésünkre a polgármesteri hivatal. Mint megtudtuk, a telefonálók korösszetétele nagyon vegyes. Az idősek a segítségnyújtás lehetőségéről, az igénybe vehető szolgáltatásokról érdeklődnek; megerősítést várnak és tanácsot azzal kapcsolatban, hogy merjenek-e utcára menni. Sok esetben a más településen élő hozzátartozók térképezik fel a lehetőségeket idős debreceni szüleik számára – részletezték a válaszban.
„A konkrét segítség iránti kéréseket a Városi Szociális Szolgálathoz és a Család- és Gyermekjóléti Központhoz irányítjuk. Lehetőleg minden telefonáló személyre szóló, igényeinek megfelelő tájékoztatást és segítséget kap” – hangsúlyozta a válasz.
Aszerint még sokan általános információs lehetőségnek is tekintik az ügyfélközpontot, és olyan kérdések miatt telefonálnak, amelyek nem a koronavírus-veszélyhelyzettel kapcsolatban Debrecen polgárait érintően meghozott önkormányzati intézkedésekhez kapcsolódnak.
„Tapasztalataink alapján a telefonálókra nem jellemző a pánikhangulat, jelenleg az információk összegyűjtése történik részükről, és megnyugtató számukra, hogy van kihez fordulniuk akkor is, ha napokkal később van szükségük segítségre. Sok idős ember számára már a telefonon keresztül történő beszélgetés is elegendő” – írta a debreceni polgármesteri hivatal.
LD
A koronavírus-járvánnyal kapcsolatos további cikkeinket ide kattintva érhetik el.