2021.01.28. 17:30
Rugalmassággal válaszolt a pandémiára a debreceni Kinizsi-iskola
A debreceni iskolák jól vették a járványügyi helyzet okozta kihívásokat.
Fotó: Molnár Péter
Fotó: Napló-archív
A félévi bizonyítványosztás kapcsán a napokban Piros Zoltán, a debreceni Kinizsi Pál Általános Iskola igazgatója értékelte az iskola összteljesítményét, valamint arról is beszélt, hogy milyen kihívásokkal kellett szembenéznie a tantestületnek az elmúlt félévben.
Az intézményvezető először arra emlékeztetett: nagy örömmel vágtak bele augusztusban az új tanév megszervezéséhez, izgatottan és boldogan várták a „gyermekeiket” vissza az iskola falai közé. – A 2020/2021-es tanévben az Emberi Erőforrások Minisztériuma által kiadott, a járványügyi készenlét idején alkalmazandó eljárásrendet követve járványügyi protokollt dolgoztunk ki. Fontos volt az erről szóló folyamatos és nyílt kommunikáció, össze kellett fognia a gyermekeknek a szülőknek és a pedagógusoknak – idézte fel a félévkezdést Piros Zoltán. Az intézményvezető szerint a szabályok betartása nem jelentett nagymértékű kihívást, mert az életük részévé vált, és mindenki természetesnek vette, hogy ezekkel együtt kell élniük az iskolában. – A Debreceni Tankerületi Központtól minden támogatást megkaptunk és megkapunk. – fűzte hozzá az igazgató, de beszélt arról is, hogy a pedagógusoknak kihívást jelentett a hagyományosan megszervezett programjaik újragondolása. – A szülői értekezleteket és a nyílt napjainkat az online térben szerveztük meg. Büszkén jelentem ki, hogy ezeket az akadályokat sikeresen vettük. Folyamatosan érkeznek a gyermekek és a szülők részéről a pozitív visszajelzések – magyarázta Piros Zoltán.
Élet a tanórán kívül
Mint megtudtuk, a közösségi élet intézményi megvalósulását a pandémiás helyzetre való tekintettel a tantestületnek újra kellett gondolnia. – Ebben a félévben nagy sikert aratott a hagyományosan minden októberben az állatok világnapja alkalmából megszervezett állatszépségversenyünk. A diákok fényképet készítettek házi kedvenceikről, iskolánk hivatalos közösségi oldalán közzétettük őket és itt lehetett szavazni – fejtette ki a pedagógus. – Az október 23-i megemlékezést és a karácsonyi ünnepséget az iskolarádión keresztül tartottuk. Nem mi mentünk kiállításokra, hanem a kiállítások jöttek el hozzánk, emellett nagy sikere volt a Nagyerdő hete és a Szelektálj Természettár rendezvényeinek – idézte fel az intézmény legemlékezetesebb pillanatait Piros Zoltán. Kiemelte:
az osztályszintű közösségépítés a korábbi években megszokott módon történt, de most nagyobb hangsúllyal.
A Debreceni Tankerületi Központ szívet melengető hagyományt kíván teremteni, azzal, hogy fenyőfát ültet minden egy, az általa fenntartott intézményben – folytatta a Kinizsi-iskola vezetője. Az igazgató elmondta, hogy a tankerületi központ igazgatója első alkalommal a Kinizsinek ajándékozta a fát: az iskola udvarán az autizmus spektrumzavarral küzdő gyermekeknek kialakított játszótéren a tankerületi igazgató, az egyik hatodik osztályos tanuló és Piros Zoltán ültették el.
SZD
Sikeresen zajlik a művészeti képzés is
A Kós Károly Művészeti Szakközépiskolában pénteken zárják le a 2020/2021-es tanév első félévét. Vargáné Szabadka Tünde a Naplónak elmondta, jelenleg az intézmény online tereiben a művészeti képzésben részt vevő diákok szakmai munkáinak bemutatása van folyamatban. A szakember szerint a digitális oktatás előnye volt, hogy a diákok archiválták és prezentációba rendezték a munkáikat.
– Igyekeztünk minden lehetséges alternatívára felkészülni, hogy akár jelenléti, akár digitális oktatás lesz a félévben, digitálisan mutatják be a vizsgamunkáikat a tanulók – magyarázta Vargáné Szabadka Tünde. A pedagógus kiemelte: mivel nem volt kijárási tilalom, a diákok bemehettek az iskolába, ezzel a lehetőséggel azonban mindössze egy-két gyerek élt.
Mint megtudtuk, a közismereti tantárgyakból kiscsoportos felzárkóztatással igyekeztek segíteni a gyerekeknek, mivel az erre vonatkozó rendelet lehetővé tette ezt a fajta jelenléti munkát. Az intézményvezető végül kifejtette: az első félévben több mint háromszáz diák kap félévi bizonyítványt az intézményben, de azon kívül, hogy a személyes kapcsolattartás sok diáknak hiányzik, művészeti tevékenységük szerencsére nem szenvedett csorbát a digitális oktatás miatt.
Kapcsolódó cikk:
https://haon.hu/kozelet/helyi-kozelet/relativ-ertek-4950535/