Közbeszerzés

2022.10.11. 12:10

Száguldhatnak majd a vonatok Debrecen és Balmazújváros között

A gyárépítéshez kapcsolódóan vasúti hidat is felújítanak.

Illusztráció

Forrás: MW-archív

Az Észak-Nyugati Gazdasági Övezet kialakításával összefüggő vasúti infrastruktúra-fejlesztések második ütemének lebonyolító mérnöki, műszaki ellenőri, szakértői feladatellátására indított közbeszerzési eljárást a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Az október 7-i Közbeszerzési Értesítőben megjelentek szerint a projekt része a vasúti pálya és kapcsolódó létesítményeinek felújítása, korszerűsítése Macs állomástól Balmazújváros állomásig, 100 km/óra fejlesztési sebesség figyelembevételével, Balmazújváros állomás átépítésével és a teljes szakasz biztosítóberendezési fejlesztésével együtt. A projekt Debrecen belterületén tervekkel és engedélyekkel rendelkező Derék utcai és Nyugati Ipari parki vasúti megállóhelyek kiépítését is tartalmazza, a kapcsolódó zajvédelmi feladatokkal együtt.

Távvezérlő központ kiegészítése is megvalósul Macs Ipari Park állomáson, amely a vonalszakasz távvezérlését látja el, valamint vizuális és hangos utastájékozató rendszer kiépítése, információs oszlopok telepítése történik.

A munka során a Keleti-főcsatorna feletti vasúti acélszerkezetű hidat felújítják, átépítik a szakaszon található nyolc szintbeni közúti keresztezést, Balmazújváros állomáson a megközelítő utat és az állomási előterét, valamint P+R parkolót alakítanak ki. Szintén átalakítják a meglévő felvételi épületet, és új üzemi épületet létesítenek, az áruraktárt elbontják, az állomások és megállóhelyek peronján esőbeállókat telepítenek.

Felsővezetéki rendszert alakítanak ki a Debrecen és Balmazújváros közötti vonalszakaszon, 160 km/óra sebességű közlekedésre alkalmas kivitelűre. A Derék utcai megállóhelytől egészen a balmazújvárosi állomásig különböző vezetékeket, utastájékoztatókat, közvilágítást, biztosítóberendezéseket telepítenek.

Az eljárás nyertesének feladata lesz a műszaki ellenőrzés, a vállalkozó által készített tervek felülvizsgálata és javaslattétel jóváhagyásra, a vállalkozói követelések véleményezése; a fizikai és pénzügyi előrehaladás nyomonkövetése, a vállalkozói ütemtervek felülvizsgálata és jóváhagyása; rendszeres jelentések készítése a  beruházó számára, valamint a projekt során felmerülő műszaki megoldások műszaki-megvalósíthatósági szempontú véleményezése.

A jótállás időszaka során többek közt az utófelülvizsgálati eljárások összehívását és lefolytatását kell elvégeznie.
A megkötendő szerződés 72 hónapra szól majd, ebből 36 hónap a kivitelezés és ugyanennyi a jótállás tervezett időtartama.

A fejlesztés második ütemébe tartozik a debreceni, úgynevezett „Külső Fatér” területén egy kisállomás/vágánycsoport létesítése, valamint a 108-as vonal kétvágányú szakaszának folytatása a kezdőpont felé.

Egy üzemi épület létesül mintegy 100 négyzetméter nettó alapterületen. Ennek lebonyolító mérnöki, műszaki ellenőri feladatait kell ellátni 60 hónapon át (24 hónap kivitelezés és 36 hónap jótállás).

Továbbá, a Macs Ipari Park Terminál területén további szolgáltatási színvonalat, működési hatékonyságot növelő beruházásokat végeznek, ezek lebonyolító mérnöki, műszaki ellenőri, szakértői feladatait is el kell látni 60 hónapon át (24 hónap kivitelezés és 36 hónap jótállás).
Az ajánlatokat november 17-ig várják.

SzT

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában