Élhetőbb városrész

2022.11.04. 11:46

A saját telkükből is adtak az útépítéshez Debrecenben

Idén mintegy 679 millió forintnyi lakossági kezdeményezésre megvalósuló útépítést indított el a város.

Forrás: Molnár Péter

Csaknem ezerméteres szakaszon, teljes szélességében kapott aszfaltburkolatot a debreceni Mézeshegy és a Pipóhegy utca, padkával, szegéllyel, csapadékvíz-elvezetéssel – számolt be Papp László polgármester a helyszínen tartott, pénteki sajtótájékoztatón.

Ahogyan azt korábban elmondta, már évekkel ezelőtt tervben volt ezeknek az utaknak a rendbetétele. A források ugyan rendelkezésre álltak, a megvalósulás azonban leginkább tulajdonjogi problémákba ütközött. Emellett az út szélességével kapcsolatban is voltak kisajátítási feladatok.

Ennyibe került a fejlesztés

– Nagy öröm számunkra, hogy a város keleti részén, az említett utcák esetében befejeződtek az aszfaltozási munkálatok, az itt élők pedig birtokba vehették az utakat – emelte ki Debrecen polgármestere. Hangsúlyozta: minden évben különösen nagy figyelmet fordítanak a kertségi területek fejlesztésére, és ezen korszerűsítések jelentős része városi forrásból valósul meg. 

Forrás: Molnár Péter

Mint kiemelte, 2022-ben mintegy 679 millió forintnyi lakossági kezdeményezésre megvalósuló útépítést indítottak el, ebből többet már befejeztek, mint ahogyan Mézeshegy és a Pipóhegy utca esetében is – aminek a kivitelezési költsége bruttó 188 millió forint volt.

 – Szeretném megköszönni a az itt élők együttműködését, ugyanis ezeknek a fejlesztéseknek komoly lakossági támogatásuk volt. Tizenkét telek, 26 tulajdonosa járult hozzá a megfelelő szélesség kialakításához azzal, hogy térítésmentesen leadták a területet a saját telkeikből, így megkönnyítve, meggyorsítva ennek a korszerűsítésnek a végső szakaszát – fogalmazott Papp László.

Pósán László országgyűlési képviselő megjegyezte, hogy ez egy nagyon régi ügy, de nemcsak itt, hanem sok egyéb utcával kapcsolatban is elmondhatjuk ezt, ahol vagy már elkészültek a szilárd burkolatú utak, vagy még a jövő várományosai.

Mindenki akarta?

– Egyszerűen arról van szó, hogy a keleti városrésznek rengeteg olyan kis utcája van, amelyek egykoron nem lakóövezetként alakultak ki, hanem gyakorlatilag mezőgazdasági tevékenységhez kapcsolódó kis dűlőutak voltak. Majd szép fokozatosan, ahogyan nőtt a város, az idők folyamán egyre több ház épült, ebből következően a keskeny utcák, amelyek ily módon kialakultak, a modern infrastruktúra kialakítása szempontjából egészen komoly kihívásokat jelentenek – mondta.

Forrás: Molnár Péter

Felidézte: amióta képviselő, itt állandó kérdés volt, hogy miként lehet megoldani az aszfaltozást. Sokszor az is problémát jelentett, hogy a tulajdonosok hozzáállása nem mindig volt pozitív. Azzal szembesültek hosszú időn keresztül, hogy volt néhány olyan tulajdonos, akik egyszerűen azt mondták, őket nem érdekli a szélesebb körű lakosságnak azon igénye, hogy legyen szilárd útburkolat – emiatt a fejlesztés húzódott.

– A helyi lakosságnak nemcsak az életminősége lett ezzel sokkal jobb, hanem az itteni ingatlanoknak az értéke is megváltozott, nyilván előnyére – tette hozzá Pósán László.

NE

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában