2023.07.06. 12:30
Felénél tart a Csárda utcai fejlesztés: új utat és szennyvízcsatornát is kap a terület
A debreceni Pacikert és a Biczókert közötti városrész közlekedésének fejlesztését 2016-ban kezdték el, a napokban a 4. ütem is elkészült.
Papp László (balról), Pósán László és Komolay Szabolcs a sajtótájékoztatón
Forrás: Kiss Annamarie
303 millió forintból, részben önkormányzati, részben állami finanszírozással a debreceni Csárda utca aszfaltozásának és a szennyvízcsatorna kiépítésének 4. üteme is lezárult, a részletekről csütörtökön reggel a helyszínen volt szó.
– Az elmúlt években rendkívül nagy hangsúlyt fektettünk a város közlekedési hálózatának fejlesztésébe, és ezt a jövőben is folytatjuk – emelte ki Papp László polgármester. Elmondta, hogy Debrecenben több helyen zajlanak útfelújítási munkálatok, emellett új utak építésének az előkészületei is folyamatban vannak.
A Csárda utcán eddig csaknem egy kilométeres szakasz kapott aszfaltot zárt csapadékvíz-elvezetéssel, a teljes útszakasz egyébként ennek a duplája. Nemcsak az útépítésre koncentráltak, hanem a közműfejlesztésre is, ennek részeként 1,6 kilométeres szennyvízcsatornát is kiépítenek úgy, hogy a környéken élők, csaknem hetven lakóingatlan rákapcsolható legyen.
A negyedik ütem 303 millió forintba került, ennek az összegnek az egyharmadát a város költségvetése biztosította. – Debrecen gazdasága, gazdálkodása olyan állapotban van, hogy lehetőségünk nyílik saját forrásokat is mozgósítani – jegyezte meg a polgármeter.
A belterületté nyilvánításhoz is kell
Pósán László honatya arra hívta fel a figyelmet, hogy a városvezetőség minden lehetőséget megragad, ha Debrecen fejlődéséről van szó. Ez a beruházás például egy agrárminisztériumi támogatáson belül valósulhatott meg – fűzte hozzá. Kitért arra is, hogy amikor a kertségi területeket fejleszti a város, akkor az kül- és belterületeket egyaránt érint, a Csárda utcában például külterületi fejlesztés zajlik. Ez azért fontos, mely egy új lépés ahhoz, hogy később a belterületté nyilvánítás megtörténhessen.
Komolay Szabolcs, a körzet önkormányzati képviselője arra hívta fel a figyelmet, hogy Debrecenben a fejlesztések sohasem ad hoc-jellegűek, hanem mindig a lakossági és a közlekedési igényeknek megfelelően igyekeznek elindítani a beruházásokat. Emlékeztetett a 2012-ben létrejött Kertségi Fejlesztési Programra, mely meghatározó előrelépést jelentett az infrastruktúra fejlődésének terén.
Felidézte azt is, hogy a Csárda utca és környéke évtizedeken keresztül zártkerti rész volt, ahol a lakosság lélekszáma folyamatosan növekedett. – Ezt tette szükségessé az infrastrukturális beruházásokat annak érdekében, hogy az itt élők ellátását javítsuk – mondta.
Bár a Csárda utca egy kilométeres szakaszán már jól lehet közlekedni, a 30-as táblák maradnak. A táblák kihelyezését a lakók kérték, és kint is maradnak, amíg az út teljes hosszában el nem készül – tudatta a városatya a Haon kérdésére.
SZD