:o

2024.07.23. 11:09

„Ez de nem normális” – azt hitte, dobozt fúj előtte a szél a 33-ason, pedig…

Az Egyeknél levideózott jármű UFO-nak és kajaknak is tűnhet, de a megoldás ennél sokkal kézenfekvőbb. Valaki egy rekumbenssel, azaz fekvőbiciklivel csordogált a 33-as főút forgalmában.

Haon.hu

Fura járműbe botlott egy sofőr a 33-as főút Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei szakaszán, az egyeki elágazásnál július 19-én, a találkozásról készült videót a Budapesti Autósok Közössége kapta meg. Először azt hitte, dobozt fúj a szél, csak akkor körvonalazódott benne, hogy mi megy előtte, amikor közelebb ért hozzá. Valaki egy burkolattal ellátott rekumbenst, azaz fekvőbiciklit tekert a forgalmas főúton, a kamerás kocsi vezetője pedig azt szerette volna megtudni a portáltól, mennyire biztonságos ez így. „Látszanak a méretek, az én autóm sem magas” – írta.

Valaki rekumbenssel, azaz fekvőbiciklivel csapatta a 33-as főúton
Valaki rekumbenssel, azaz fekvőbiciklivel csapatta a 33-as főúton
Forrás: YouTube /  BpiAutósok

Egy kamionnak még nehezebb észrevenni.Kíváncsi lennék egy közlekedésbiztonsági szakember  véleményére. Remélem épségben hazaért ez a kamikaze pilóta

– tette hozzá az autós, aki a felvételen többedmagával hangosan kommentálta a szokatlan helyzetet, és nem illették túl szép jelzőkkel az útra merészkedő bringást.

Mit lehet tudni a rekumbensekről?

A Budapesti Autósok idézte az albord.com nevű oldalt is, ahol elég szépen összeszedték, mit érdemes tudni a fekvőbiciklikről. Az első kéz- és lábhajtású rekumbens 1895-ben született meg, két évvel később pedig jött a tisztán lábhajtású is. 1914-ben a Peugeot már sorozatban gyártotta őket, az 1920-as években pedig már hivatalos versenyeken is szerepeltek, egészen 1934 áprilisáig, amikor  a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség arról döntött, hogy  kizárják a fekvő-kerékpárokat a versenyekről.

A fekvőkerékpározás előnyei közé sorolja az oldal a kényelmet, a testtartást, az alacsonabb légellenállást, valamint a nagyobb sebességet síkon és lejtmenetben. Hátránya viszont például, hogy drága, nagy a váz súlya, kevésbé egyensúlyozhatóak testsúllyal,  illetve talán a legfontosabb:

a rekumbensek városi forgalomban való láthatósága vitatott, mivel a kerekező nem emelkedik az autók teteje fölé.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában