Kisvasút

2024.08.24. 16:46

Így zárta a nyarat a Zsuzsi vonat – fotókkal

Lassan kezdődik az iskola, egy hét múlva véget ér a szünidő a diákoknak. A Zsuzsi vonat sem várt, elindult már nyárzáró programjára augusztus 24-én.

Kosztin Éva

A háromtagú Tóth család legkisebbje először utazott a kisvasúton

Forrás: Molnár Péter

Szombaton tartotta nyárzáró programját a Zsuzsi vonat (hivatalos nevén Zsuzsi Erdei Vasút), amely Debrecen-Fatelep állomás és Hármashegyalja között közlekedik, kizárólag nem dohányzó, másodosztályú kocsikkal. Kíváncsiak voltunk, hogyan telt a délelőtt, ezért a Hármashegyalja megállónál arról kérdeztük a családokat, milyen volt a vonatozás.

A borsodi Tóth család és a Zsuzsi vonat
Forrás:  Molnár Péter

– Nagyon szuper volt, köszönjük a kérdést. A 2 éves kisfiunkkal most voltunk először, neki hatalmas élmény volt, nekem budapestiként szintén – osztotta meg a Tóth családból az apuka. Elmondta, évek óta Debrecenben él, mivel a felesége született debreceni, de ő is gyerekkorában volt utoljára a kisvasúton, már nem is emlékezett rá, hogy milyen. – A szervezett túrára nem mentünk, a játszótéren játszottunk és a kilátóba is felmentünk, a büfében pedig ittunk egy jó kávét – összegezte a napot a családfő az állomás melletti hűvösben.

A vármegyén túlról is jöttek a nyárzáróra

Az állomáson éppen a csomagolt szendvicseit bontogatta egy család; az anyuka az apukát jelölte ki önként vállalkozónak a szóvivői szerepre. – Igazi kisvasúti hangulatban telt az utunk, kényelmesen elfértünk, bár én arra számítottam, hogy egy kicsit többen lesznek – mondta a frissen kinevezett sajtóreferens. Mint megtudtuk, éppen nyár végi nyaralását töltötte Debrecenben a család, mely Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyéből, Oszlárról érkezett. – Véletlenül alakult így, hogy pont azt a napot néztük ki vonatozásra, amikor a nyárzáró programot is tartották. Szeretjük a túrázást, úgyhogy részt vettünk a kiránduláson, nagyon szép a környék itt is, a vasút ablakából is az volt – így látta a borsodi Tóth család.

Egy rögtönzött Örkény István-emléknap is kerekedett a Hármashegyalja állomáson, ugyanis sikerült még egy Tóth családot megszólítanunk. Tóthék elmondták, félutas megoldást választottak, ugyanis egyénileg jöttek ki Debrecenből, visszafelé mennek majd csak a Zsuzsi vonattal. – Kíváncsiak vagyunk, hogyan fog majd a lányunknak tetszeni a kisvasút, ma utazik rajta először. A napot a játszótéren töltöttük, és megnéztük a diorámakiállítást a Természet Házban, s nagyon tetszett nekünk – osztották meg a Haonnal.

Janka és nagymamája, Furkóné Marika
Forrás:  Molnár Péter

A debreceni Furkóné Marika az unokájával, Jankával vett rész a nyárzáró eseményen. – Szép nap volt, csak egy kicsit meleg. A túrán is részt vettünk, mi teljesítettük leghamarabb a távot, tapasztalt természetjáró vagyok – mondta a nagymama. Janka hozzátette, a vonaton még kellemes hűvös volt, ahol neki a fapad is kényelmesnek bizonyult.

A Zsuzsi vonat programjain ideálisak a kilátások

– Rengeteg képet tudtam csinálni a telómmal, a kilátóból nagyon messzire elláttunk. Ezért szeretem az Alföldet, mert a kilátás itt a legeslegjobb – véleményezte Janka. Arról is beszéltek, hogy kirándulás közben a kedvenc madaruk, a gyurgyalag hangját is hallották. – A túravezető is ismertette, hogy elkapja a darazsakat a gyurgyalag. Hasznos és gyönyörű állat, nálunk nagy favorit – mondták.

Varga Edit vezette a kirándulókat
Forrás:  Molnár Péter

A kirándulást Varga Edit természetpedagógiai szakvezető vezette, ő szintén pozitívan értékelte a délelőttöt. – Igazi nyárzárónk volt, jó meleg idővel. Végigmentünk a Hármas-hegyen át, a Kívánság-hegyen kívántunk is. Megmásztuk a 151 méter magas kilátót, s betekintettünk onnan Debrecen felé: megnéztük a Nagytemplom tornyait, bár azok csak halványan látszottak, a 24 emeletes ház tetejét jobban megfigyelhettük. Voltak ma velünk sokan Debrecenből, de Sárrétudvariból és Budapestről is – számolt be. Hozzátette, az erdő ebben az időben is kellemes árnyat adott, és a 3 kilométeres távot még a legkisebbek is végiglépték. Rámutatott, ez volt a nappali nyárzáró program, este még egy bagolyelengedéssel és csillagtúrával fűszerezett kisvasutazásra is várják az érdeklődőket.

Varga Edit arról is biztosított, hogy a nyár elteltével sem maradnak események nélkül a kisvasút kedvelői, hiszen szeptember 6-án kezdődnek az őszi programok: többek között 8 kilométeres gyalogtúrán, szüreti fesztiválon és gyógynövénykörúton is részt vehetnek majd az érdeklődők.