új határozat jelent meg

2021.02.15. 08:05

A Superbike-ot is elhoznák Hajdúnánásra

A napokban megjelent egy kormányhatározat a MotoGP-pályáról. Eszerint 2023-ban legfeljebb 900 ezer eurót, az azt követő években pedig az előző éves jogdíj összegének legfeljebb három százalékkal növelt összegét fizeti a Superbike versenysorozat jogdíjaként a magyar fél.

Fotó: Nemzeti Sport-archív

2023-ban legfeljebb 900 ezer eurót, az azt követő években pedig az előző éves jogdíj összegének legfeljebb három százalékkal növelt összegét fizeti a Superbike versenysorozat jogdíjaként a magyar fél

– az erről szóló kormányhatározat (egy korábbi jogszabály módosítása) a február 10-ei Magyar Közlönyben jelent meg.

Ez év december végére

A rendelkezés szerint a hazai futamokért felelős Kelet-Magyarországi Versenypálya Kft. a madridi központú Dorna WSBK Organization S.r.l.-lel – mint a Superbike versenysorozat megrendezésével kapcsolatos kizárólagos jogok tulajdonosával – a Superbike itthoni megrendezésére vonatkozó megállapodást ír alá 10 éves, legkorábban 2023-tól kezdődő időtartamra.

A MotoGP versenyek jogdíjáról már korábban volt határozat, ez most úgy módosult, hogy 9 millió 450 ezer euró helyett 9 millió euróról indul az éves jogdíj. Így a Kelet-Magyarországi Versenypálya Kft. a Dorna Sports S.l.-lel – mint a MotoGP versenysorozat megrendezésével kapcsolatos kizárólagos jogok tulajdonosával – a MotoGP hazai megrendezésére vonatkozó megállapodást ír alá 10 éves, legkorábban 2023-tól kezdődő időtartamra azzal, hogy a jogdíj nettó összege 2023-ban legfeljebb 9 millió euró, az ezt követő években pedig az előző éves jogdíj összegének legfeljebb öt százalékkal növelt összege. A fentiek alapján a következő tíz évben a Hajdúnánás mellett létesítendő MotoGP-pályán majdan megrendezésre kerülő két versenysorozatra 2023-ban mindösszesen 9 millió 900 ezer eurónak megfelelő, 2032-ben már 15 millió 136 ezer eurónak megfelelő, tíz év alatt összesen 123,5 millió eurónyi forintösszeg költhető. Ezek az értékek az állami kötelezettségvállalás felső határát jelzik, amelyek pénzügyi forrását a 2023–2032. évi központi költségvetésbe betervezik. A kormányhatározatban foglalt módosítás szerint a MotoGP-pálya fejlesztés előkészítésének befejezési határideje 2020. december 31. helyett 2021. december 31. lesz.

Ha megépül, ez egy többfunkciós sportpálya lesz

Mint arról a Napló már beszámolt, a Kelet-Magyarországi Versenypálya Kft. 2020. decemberben írt ki közbeszerzést a MotoGP-s versenypálya- és sportkomplexum tervezésére. A tervpályázat a Hajdúnánás közelében lévő autó- és motorsport-versenypálya és a hozzá kapcsolódó multifunkciós autó- és motorsportkomplexum területére vonatkozik, és február 19-ig várják az ajánlatokat.

A tervpályázatokat díjazzák is nettó 30 millió forint keret­összegben; a legmagasabb díj nettó 10 millió, a legalacsonyabb díj nettó 4 millió forint. A megvásárlás legkisebb összege nettó 1,5 millió forint. A bírálóbizottság elnöke Kósa Lajos országgyűlési képviselő, a társelnök Kováts András a Magyar Építész Kamarától, a tagok közt ott vannak Finta Sándor és Gábor István építészek is.

Szőke Tímea

Több célt is szolgál

A tavalyi projektnyitón Talmácsi Gábor MotoGP-világbajnok a nánási pályáról a Naplónak elmondta: – Ez egy motorospálya lesz, ahol tudnak menni autók is, de alapvetően a MotoGP-t, tehát a legmagasabb motorosztályt szolgálja ki. Lényeges azonban, hogy jó legyen az utcai sportmotorosoknak is, fontos a pálya multifunkcionalitása. És nemcsak a motorsportot szolgálja majd ki, hanem a magyar társadalmat és a turisztikát is.

Borítókép: Talmácsi Gábor itt még versenyzőként. A korábbi MotoGP-világbajnok is kipróbálja majd a nánási pályát

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában