2021.07.24. 16:41
2024-ben lehet MotoGP, 2023-ban Superbike Hajdúnánáson
Palkovics Lászlót kérdeztük arról, hogyan értelmezzük a beruházás „felgyorsítását”.
Innovációs és vállalkozásorientált tudásátadás a DE-n - beszélgetés (Palkovics László, Bács Zoltán és Ascsillán Endre) a Campus Fesztivál 3. napján.
Fotó: Kovács Péter
A Hajdúnánás mellett épülő gyorsaságimotor-pálya beruházás „jelentős felgyorsítása” is szerepel azon döntések között, amelyekről Szijjártó Péter számolt be július 23-án. A külgazdasági és külügyminiszter – egyben a gazdasági élet újraindításáért felelős operatív törzs vezetője – azzal magyarázta ezt, hogy „2023-ban már versenyt lehessen rendezni”.
A MotoGP-beruházás 2020. júniusi bejelentésekor a projektért felelős innovációs és technológiai miniszter azt mondta, az első ilyen futamot 2023-ban rendezik meg Hajdúnánáson. Igaz, egy idén februárban született kormányhatározat ennél óvatosabban fogalmaz, „legkorábban” 2023-ban lehet verseny, szól a döntés, amelyből kiderül, hogy a MotoGP mellett a szintén népszerű, de azért „kistestvérnek” számító Superbike-futamokot is rendeznének a pályán. Legkorábban ezeket is csak 2023-ban.
Palkovics Lászlótól – ha már július 23-án Debrecen mellett beszélt az országos útprogram előrehaladásáról – azt kérdeztük, hogyan is kell értelmezni Szijjártó Péter szavait.
– A beruházás az ütemezésnek megfelelően halad, semmilyen késedelem nincsen. A döntés megértéséhez tisztában kell lenni az ügy jelentőségével. A MotoGP-projektet nem azért csináljuk, mert nem lenne elég pálya a világon. Hanem azért építjük, mert nincs még egy ilyen, újgenerciós pálya sehol másutt. A versenylicenc-tulajdonos cég, a Dorna Sports összes olyan igényét teljesítjük, amelyek a futamot még élvezhetőbbé, jobbá teszik. Azonban az első MotoGP-versenyt csak egy teljesen, száz százalékban kész pályán érdemes megrendezni, ugyanis mindig az első futamon vesznek részt a legtöbben. Most azt látjuk, hogy a teljes készültséget 2023-ban még valószínűleg nem tudjuk elérni. De a pálya már meglesz, így egy alacsonyabb kategóriájú versenyt már megszervezünk, egyúttal kipróbáljuk a beruházás logisztikai színvonalát. A MotoGP pedig jöhet 2024-ben – indokolta a döntést a tárcavezető.
A Dorna Sports-szal kötött szerződés értelmében azért, hogy Magyarország MotoGP-versenyt rendezhessen, 9 millió eurót, a Superbike esetében pedig 900 ezer eurót kell fizetni a madridi székhelyű jogtulajdonosnak az első alkalommal.
RaL